Lainaus:
quote:
olen ymmärtänyt ettei p5 koneessa ole oikein matalilla kierosluvuilla vääntöä, mikä ei ole mikään hyvä asia maastossa.
en tiedä paljonko kannenvaihto vaikuttaa, jotkut sanoo että paljon ja toiset sanoo etteise niin paljon vaikuta. ja 2.5l bensakoneen nokka-akseli maksoi kai vaan jotain 100euron tienoilla niin jos vaihtaa kannen niin voi samalla vaihtaa nokka akselin, se kun pitäisi antaa just korkeimilla kieroksilla enemän vääntöa, ilman että alapäästä häviää mitään.
nämä on kyllä pelkkiä suunitelmia, ja kesänjälkeen jotain ehkä toteutuu.
|
Itse voin sanoa että 7:1 -> 8:1 kansivaihto kannatti. Huippukierrokset tippui, mutta vääntöä saa aivan järjettömästi lisää.
On toisaalta hyvinkin mahdollista että tuolle kannelle on elämänsä aikana tehty muutakin kuin perushuolto ja valohoito.
Ja totta tuo P5:n koneesta. Parempi vaihtoehto lienee 2.6 jollain vakiota korkeammilla puristuksilla.
Noinkin vanhassa koneessa saattaa yksi jos toinenkin asia vaivata.
Onko nokka kuinka kulunut, pitääkö puristuksia, pitääkö venttiilit, onko jakaja kuinka horo, onko kaasari täysin kunnossa, bensapumppu, bensalinjat ym...
koko 2.5 bensa saattaisi myös olla yksi vaihtoehto, se vaan vaatii pieniä muutostöitä sopiakseen.
Henk.koht hankkisin aihion jonka rakentaa tip-top -kuntoon pienillä tuninkiosilla. Vaikka sitten se 2.5:n nokka, sopiva kaasari/MS.. sähköflekti... tai jos oikein villeiksi ryhdytään niin istuttaa sitten tyystin eri koneen sinne.
Mutta tosiaan, vaihtoehtoja piisaa. Omassa koneessa kannenvaihto oli erinomaisen hyvä juttu.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti