Jos hilet näyttää olevan kunnossa, hiilenpitimet ja niiden johdot OK, niin puhdista vielä katkojankärkiviilalla tai hienolla kaksinkerroin taitetulla hiekkapaperilla moottorin rungon (kuoren) ja hiilisillan rungon väli. Jos hiekkapaperilla, niin kaksinkerroin hiekkapuolet ulospäin ja sitten sitä hiilisillan ja moottorin rungon väliä varovasti hiomaan. Siinä voi olla hapettuma ja katko. Jos et pääse siihen väliin, niin raota varovasti sitä väliä vaikka ohuella ruuvimeisselillä.
Tämä on yksi tuon vinssimallin moottorin vikapaikka. Jos hiilipuolen peittävä moottorin päätykuppi ei kunnolla paina sitä hiilisiltaa kiinni moottorin runkoa vasten, ei moottori toimi. Moottorin hiilien maadoitus menee sen hiilisillan rungon kautta moottorin runkoon. Siitä saumasta omani on ollut vialla kaksi kertaa. Ikävä vaan, ettei sitä voi silmin havaita, kun kuppi peittää näkyvyyden.
Shimmasin sen kannen (kupin) niin, että laitoin sopivat ohuet aluslevyt kiinnitysruuveihin sinne kupin ja hiilisillan väliin, jolloin kuppi jää hyvin vähän raolleen, vajaan puoli milliä tai jotakin sellaista. Silloin ruuvit varmasti kiristävät hiilisiltaa moottorin runkoon, eikä kuppia. Jos kuppi vastaa moottorin runkoon, saattaa hiilisilta jäädä sinne sisään vaille kunnon puristusta moottoria vasten ja kontakti jää huonoksi. Laitoin pari kierrosta teippiä siihen raolle jäävään kupin saumaan estämän veden pääsyä ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|