Lainaus:
quote:
Yleensä hydrauliikassa on painetta 150-400 baria. Dieselien ruiskupuolella 120-1200 bar (vanhat - uudet).
Onkohan toi 15000 bar ihan oikein?
T, Antti
|
Prässätessä katseltiin sitä prässissä olevaa mittaria ja se näyttää suoraan kappaleeseen kohdistuvan puristusvoiman.
Kyseessä oleva yksilö on sellainen 30:n tonnin hydrauliprässi ja sen mittarissa oli asteikkoa 30k(ja jokin yksikkö, olisiko sitten ollut N?).
Prässätessä viisari jätettiin 15k(?):n kohdalle ja sitten alettiin lämmittämään kaasuhitsillä laakeria.
On niin kauan kulunut noista opiskeluvuosista ja jo muutenkin latvasta laho, ettei enää jaksa muistaa kaikenmailman yksiköitä...
No, joka tapauksessa laakeria joutui prässäämään 15:n tonnin paineella, ennenkuin suostui lähtemään irti (lämmittämisen jälkeen). Kansankielellä puhutaan vaan yleisesti "tonneista".