Lainaus:
quote:
Kampuran stefat. Nämä on ikävän yleisiä vikoja noissa vanhemmissa Jammuissa. Mulla meni 55 hv ensin sytkäpoksi ja kun sen sain vaihdettua, niin sitten alkoi noi stefat fuskaamaan. Tuleeko myllyn kopan sisälle öljyä?
Oireet oli mulla hyvin samankaltaiset. Nyt on stefat ja kannen tivarit vaihdettu. Katotaan miten pyörii. En ole vielä ehtinyt testata.
Kakstahdit on aika herkkiä ilmaongelmille - jos ne pääsee hornimaan ilmaa stefojen läpi, niin seokset on samantien sekaisin. Sitten se kuulostaa siltä kuin pyörisi yhdellä pytyllä.
Niin: voi se saada ilmaa tietty vielä bensaletkun liitoksista - Yamahan liittimet on kyllä hyviä, mutta vanhemmiten niistäkin tiiviys voi mennä. Itsekin nämä olen vaihtanut, samoin bensapumpun kaikki tiivisteet ja kalvot.
|
Kiitokset vinkeistä. Ei ehditty viikonloppuna tutkia konetta tarkemmin, täytyy koittaa ehtiä alkuviikosta.
Sellainen uusi vika masiinaan tuli, että sähköstartti meni mykäksi. Eli ei enään starttaa laisinkaan avaimesta, eli mitään ei tapahdu. Pitää avata se ohjain ja tutkia kaikki sähköjohdot ja liitokset. Oliskos tärinä katkaissut ajan kanssa jostain johdon ?
Niin ja ei kyllä vuoda öljyä mistään sinne kopan sisään.
Tumpula Racing Team