Sitä juuri ajan takaa että mitä vaikuttaa xx tuumaa isompi halkaisija samalla leveydellä tai yy milliä leveämpi kumi, ja molempien vaikutus samanpainoisella tai paljon raskaammalla koneella.
Vois koettaa vääntää exeliin kaavan, STRO-normikirjastahan saa kehän pituudet eri kokoisille kumeille. Enää pitää funtsata miten sen litistymän arviois, sehän onnistuis kätevästi toisen postaajan mainitsemalla konstilla, kone tunkilla ilmaan, paperi alle ja kone alas ja siitä summais etu- ja takapään kosketuspinta-alat, muttakun ei kaikkia kiinnostavia rengaskokoja ja ajoneuvoja ole 'himassa'. Siis teoreettisesti vasta pyöritellään voisko moggi pysyä pinnalla paremmin kuin joku maasturi tai avolavapaku.
Tokihan se jossain vaiheessa uppoaa kuitenkin mutta ettei koko aika menis vinssaamiseen, hyötyajossa siis.
Digikameralla ja sopivalla tuella saattais käyrät saada sähköiseen muotoon, olis kiinnostavia nähdä.
Edited by - hiski on 11/05/2007 21:19:09
|