Lainaus:
quote:
Olikos se toyotan murrosremppa Nallen kirjoittama? Oikeen hyödyllinen juttu, jäi vaan ihmetyttämään etteikö toyotassa tarvii olkalaakereita, niitten esipuristumaa ja pronssiholkkeja ihmetellä?
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
|
Ai täällä oli tämmönenki kommentti.. Sori, etten vastannut aikaisemmin.
Juu. Murrosremppa oli meikäläisen tuhertama. Tuo remppa, kuten muutkin meikäläisen pikkuprojektit, oli toteutettu ilman momenttiavainta tai senkummempia erikoistyökaluja. Ainoastaan käytettiin niitä, mitä Kamasan pakki tarjoaa ja tietty joitain lyöntikamppeita lisäksi. Varmasti noiden laakereiden kirityksiin jonkinlaiset momentit löytyy, mutta itse olen aina käyttänyt sitä "offarin momenttia", eli isomman pultin kohdalla väännetään niin kauan, kun kyynärpäässä naksahtaa ja pienempien kohdalla kuunnellaan ranteen napsahdusta.. Olkapään napsahdusta vaativia pultteja ei Toyotassa puolestaan ole sitten muualla kuin renkaissa ja joissain lehtipakkojen pulteissa.
Eli nuo jutut on kirjoitettu siten, että niiden pohjalta rempan vois mahdollisesti tehdä ilman isompia varauksia tai kummempia työkaluja. Toki, nyt ei pidä ymmärtää, että paskalla avaimella nuo hommat hoidetaan. Eiei.. Ainoastaan ilman momenttiavainta.
Ja noita pronssiholkkeja ei ole ainakaan meikäläisen tarvinnut koskaan vaihdella, joten kai ne vielä hyvät on.
Mutta tällaisia kommentteja olen kyllä itseasiassa kaipaillut, joten hyvä homma.
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com