Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 02.05.2007, 14:39
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Veikkaisin, etteivät alkuperäiset pinnapultit ole 8.8-lujuusluokkaa kummoisemmat tai ainakaan 10.9-luokkaa lujempia, joten kohtuuvaivalla pitäisi löytyä 12.9-pultit, joiden leikkauslujuus onkin jo sellainen, että pikemmin kantaisin huolta runkojen kestävyydestä.

Kanadassa on full-floatereiden takanapoihin vaihdettu paksumpia pinnapultteja juuri leikkautumistaipumuksen johdosta. Oli siitä joskus kuviakin mutta enpä tähän hätään jaksa kaivella (DTLC-postituslistalta löytyy mikäli kiinnostaa). Käyttivät alkuperäisen tilalla jotain jenkkilotkon pinnapulttia ja kartioprikkaa.

Satuinpa Dynaan perää vaihtaessa huomaamaan, että siinä oli muuten vastaava rakenne (full floater jo vuonna 74!), mutta pinnapultit kartioprikkoineen olivat M10-kokoisia, joten niitä ainakin saisi tilattua Toyotan tiskiltä eikä tarvitsisi eksyä kehitysmaakierteiden puolelle.

Itsekin ajattelin ainakin aluksi vahvistaa takavetarin laippoja lisäämällä sinne noita tappeja. Jos ei meinaa noilla kestää, niin siirrytään Dynan osiin.

Ihme että noita napalukkoja olet saanut leikkaamaan, en ole tainnut kuin kerran nähdä irronneen napalukon, josta ehkä mieluummin syyttäisin huonoa kiristystä kuin rakennetta itsessään. Taka-akselin kautta kulkee kuitenkin paljon suuremmat voimat kuin etupään kautta, jos vetolaitteistoa mietitään.

Joko olet ajellut niillä bling-bling-murroksilla?



Edited by - JF on 02/05/2007 15:41:32
Vastaa lainaten