Se musta möhnä liukenee kaikkein parhaiten Wurtin Power Cleaner Sprayllä, muut esim Brake Clener liuottaa sitä huonosti.
Sitä muovikoppaa joka peittää koko suutin-putki-hässäkän ei kannata edes puhdistaa, kun uusi kansi (neloskoneeseen) maksaa 17 euroa.
Sanoisin tohon Mersun laatuun että hyviä autoja ne on,
ja jos jollakulla on niinkin paljon vikaa kuin toyotamies edellä luetteli, niin veikkaisin että on ollut hiukan huonolla pidolla.
Mulla on ollut 5 kpl vanhanmallista vitoa ja yksi uuden mallinen sekä spriter ja muutamia vielä isompia Mersuja , kilometrejä on lykätty yhteensä useita miljoonia, mitään isompaa vikaa ei koskaan ole ollut, ei moottorissa, ei suuttimissa, ei voimansiirrossa eikä missään muuallakaan, koskaan ei olla tielle jääty, eikä ruosteestakaan ole ollut ylipääsemättömiä ongelmia.
Mutta tietenkin jos autoa ei koskaan pestä eikä huolleta, ruovitaan etuvedolla pyörät linkussa ja ajeteen aina täysillä kelistä ja tienpinnan kunnosta riippumatta, ja kovan repimisen jälkeen moottori heti sammutetaan niin ei varmaankaan ole ihme jos autoon tulee välillä jotain vikaa.
Jotkut kommut ostaa uuden auton ilman tavaratilan vanerointia, tavaraa kuljetettaessa auton pellit saavat sisältäpäin pieniä iskuja, maali halkeilee ja ruostuminen alkaa. Se ei muuten ole auton vika jos kuski ajelee käsijarru päällä ja takajarrupalat kestää vain 15tkm. (onnistuu aika helposti ihan vahingossa, on omakohtaisia kokemuksia aiheesta)
Se kannattaa myös huomioida että jos autossa on ESP ja/tai ASR niin edessä ja takana täytyy ehdottomasti olla saman kokoiset renkaat, eri kokoisilla renkailla anturit saattaa aistia mutkassa tai töyssyissä liian suuria pyörimisnopeuksien eroja ja järjestelmä jarruttelee renkaita.
Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
Edited by - MikkoVuorsola on 26/04/2007 17:57:41
|