Ollut vähän hiljaisempaa Jeep-projektissa, mutta jotain sentään tullut tehtyä. Puskurit alkaisi olla kutakuinkin valmiit hitsausten osalta, ainoastaan vinssipeti puuttuu edestä. Paikka vinssille tulee rakennettua heti kun joku lainaa vinssinsä mallikappaleeksi, koska budjetti ei nyt anna myöten ostaa vinssiä. Yhdeltä romulavalta sattui löytymään sopivia ainesputkenpätkiä, joista sai tehtyä vetolenkit puskureihin. Puskurit pitäisi vielä hiekkapuhaltaa ja maalata, mutta täytyy katsoa sitä myöhemmin.
Kilvetkin sain vihdoin ja viimein laitettua paikalleen. Lappeenrannan tulli halusi hoitaa asian vaikeimman kautta ja onnistui kaikista haluamistaan selvityksistä huolimatta ryssimään verotuksen. Käyttivät jopa väärää veroprosenttia!! Onneksi sattui asiallinen virkailija hoitamaan jälkipyykkiä. Valitus veropäätöksestä lähtee lähiaikoina ja päätöstä joutuu kuulemma odottelemaan pari kolme vuotta. Kilvet odotteli konttorilla useamman päivän jotain tullin lupaa ennen kuin ne sai sieltä lunastettua tämä saattaa olla normaali tapa, tiedä häntä.
Takakontinpohjasta löytyi pieni ruostereikä ja se tuli hitsattua umpeen, kuten myös muutama ruuvinreikä samasta paikasta. Lisäsin konttiin 4kpl pakoputkiklemmarista tehtyjä kiinnityslenkkejä, ja lopuksi tiivistin kaikki hitsaussaumat ja poraukset vielä varmuuden vuoksi sikamassalla. Musta Ferrex sopi hyvin takakontinpohjan pinnoitteeksi. Tarkoitus olisi siirtää akku takakonttiin ja laittaa samantien huomattavasti suurempi patteri. Vihjeet halvoista akkukoteloista, joihin mahtuu mahdollisimman suuri akku, ovat tervetulleita.
Autoa ei ole taidettu huoltaa vähään aikaan päätellen paikallaan olleista sytytystulpista. Tulppien keskielektrodit olivat hävinneet kokonaan jolloin kärkiväli oli luokkaa 2mm. Laitoin uudet kynttilät ja polttoainesuodattimen paikalleen, jonka seurauksena tyhjäkäyntikierrokset putosivat, käynti muuttui tasaisemmaksi ja autoon tuli ainakin 10hv lisää tehoa. Pajeron luovuttamaan ilmanputsarikoteloon, joka vaati jonkin verran muokkausta sopiakseen Jeepin konehuoneeseen, laitoin uuden filtterin. Putsarikotelon vaihdoin kahdesta syystä, ensinnäkin alkuperäinen oli hieman rikki, ja toisekseen tuosta nykyisestä on helpompi jatkaa ilmanottoputki kohti taivasta. Ainut ongelma on se, että joka kerta suodatinta vaihdettaessa on koko kotelo irrotettava autosta. Vaihteisto sai uudet öljyt ja suodattimen ja onneksi vanhatkin laatikkoöljyt olivat asiallisen näköiset. Jakolaatikkoon vaihdoin myös öljyt.
Takapäästä kuului toisinaan veto löysättäessä ihmeellistä kolahtelua, ja kolahtelun aiheuttajakin selvisi avattuani peräkopan. Välitys on ehjä, mutta tasauspyörästössä/lukossa kaikki onkin sitten hajallaan. Tasauspyörästönkoteloon on kulunut syvä ura (koppa on kahdesta kohtaa puhki) oikean puoleisen levypakan sisimmän levyn kohdalle ja ristitapinreiät ovat kuluneet soikeiksi. Molemmilla puolilla sisimmät lukkolevyt oli aivan silppuna kuten myös ne osat joiden väliin levypakat on kasattu. Ristitappi pahasti kulunut. Löytyikös joltain tuollaisia osia tallinnurkista ylimääräisenä??? Vai mistä kannattaisi ostaa uusi tasauspyörästö/lukko? Miten tarvikemallisen lukon saa shimmattua kohdalleen kotioloissa??
Tekeekö tällaisella lukolla mitään?
http://www.4x4garage.de/catalog/prod...oducts_id/1691
Edited by - 454SS on 24/04/2007 10:50:01