Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.04.2007, 08:10
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Korotussarjoja on paljon erilaisia. Runsaudenpula. Minulla on Teraflex. Monissa sarjoissa on kiertyvät tukivarret. Tukivarsi on ikäänkuin iso ruuvi ja mutteri. Silloin tukivarret eivät estä joustoja. www.jeepforum.com. Alkuperäiset tukivarret ovat peltiä, eivätkä paljoa kestä osumia kiviin.

Olen saanut käsityksen, että nuo throttle body/pakoputki muutokset vaikuttavat enemmänkin imu/pako ääniin. Sitten tuntuu kone "kireämmältä". Niillä on saatu pientä tehonlisäystä. Mutta itse ensin laittaisin alustan kuntoon.

Välitysten vaihtoon liittyy myös murikat. Murikoita on kahta tyyppiä, harvoille välityksille ja tiuhoille omansa. Riippuen mitkä sinulla on nyt akseleissa. Todennäköisesti joudut ostamaan myös murikat. Sitten tulee lukkojen valinta vataan. Niitä taas on monenlaisia. Kuten joku sanoi yksi asia johtaa toiseen.

Tuossa on koottu vaihtoon tarvittavia osia. Tässä tulisi mukaan myös vahvat taka-akselit. Taka-akselit on jeepin heikko kohta.
http://www.4x4garage.de/catalog/prod...roducts_id/211

Perien asennuksesta. Teetettynä esennus on kallista. Siksi päädyin itse opettelemaan homman. Nyt olen kolme kertaa vaihtanut ja shimmannut perät eteen ja taakse. Lisäksi koonnut dana44 akselin taakse.

Asennus vaatii hermoja, koska kokeilemalla pitää etsiä sopivat shimmit. Laske näin: asennus maksaisin 1000€. Teet itse ja rattaat hajoaa toisesta murikasta osaamattomuuden takia. Rattaat maksaa 150€. Korjaat ja opit tekemään homman. Säästit 850€ ja sinulla on osaaminen.

Ensimmäisen kerran perien asennukseen pitää varata pitkä viikonloppu. Aloittaa perjantaina ja sunnutai iltana ajoon. Aikaa pitää olla. Perät on hakala koota ja purkaa auton alla.

Minulta ei ole rattaita mennyt asennusvirheiden takia, ainakaan vielä

Just do it!

Edited by - jappe on 22/04/2007 09:27:20

Edited by - jappe on 22/04/2007 09:28:27
Vastaa lainaten