edit:
Offsettiin liittyen, vakiovanteilla/ vakiotukivarsilla ei mielestäni ole kauheasti järkeä XJ:ssä laittaa 10.50" leveää rengasta alle, joutuu meinaan rajoittamaan kääntymistä sen verran paljon että autosta tulee jokseenkin yhtä kankea kuin noista täyskokoisista kulkineista. Menee koko Cherokeen hyöty metsäkäyttöä ajatellen.
Kadulla kyllä tosiaan toimii, mutta sielläkin tuo kääntyvyys on vähän ongelma.
Lainaus:
quote:
Minkä kokoiset renkaat mahtuvat vakioon cherokeehen-95? Tuleeko ongelmia jos heitän 31*10,5*15 alle kääntämisen kanssa ehkä?
|
Tulee. Vakiovanteilla joudut rajoittamaan kääntymiskulmaa ja sisäänjoustoa, -12ET:llä (ts. 4" backspacing) olevilla 15" x 8" vanteilla ei tartte kääntymiskulmaa hirveämmin rajoittaa, mutta edelleen sisäänjoustoa. Vakioalustalla 30" x 9.5" on isoin mikä mahtuu jokseenkin kivuitta pyörimään alla, ja sieltä suurimmasta päästä mikä on leimakelpoinen (vaihtoehtoisia mm. 255/75 R15, 265/70 R15, 245/75 R16).
Toisaalta jos avarrat kaaria edessä niin silloin tuo 31" rengas pyörii siellä ihan heittämällä - ja jos metsään on mieli niin se melkein kannattaakin tehdä. Levikkeetkin saat laitettua takaisin paikoilleen kun vähän soveltaa, ja tulee ihan siistin näköinen.
Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Edited by - Timo_L on 19/04/2007 21:11:12