Hiilidioksiidilla (CO2:lla) kaarilämpötila on pienempi, eli autopeltihommissa hyvä ominaisuus, ei pala reikää yhtä helposti ja peltien vetelykin saattaa olla hiukan pienempää,
hiilidioksidi on myöskin erittäin edullista.
Argon seoskaasulla (esim Mison Ultra) kaarilämpötila on korkeampi eli paksummille raudoille saa paremmet saumat ja vähemmän roiskeita, etenkin jos hitsikone on jossain tilanteessa hiukan pieni
niin samalla virralla palaa hiukan syvemmälle.
Paksummille raudoille itse suosittelen AGA:n valimkoimasta Mison 8, siinä on enemmän argonia ja se roiskii huomattavasti vähemmän ja kuumakaariominaisuudet ovt vielä paljon paremmat.
Mison kasi on hiukan kalliimpaa kuin Ultra mutta mielestäni hintansa arvoista jos roiskeilla on merkitystä.
Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
|