Lentokone virma tarjos 600€ kappaleelta tuota misukkaa. Kappalehintoja oli saksastakin. Kyselin sopivien IROK:kien hintaa ja 2800€ lähtis kierros. Ei olis paha 700€ kappaleelta kunnon maastorenkulasta, kun Nokialaista sais 2100€/kpl!!! Houkuttas kovasti IROK, mutta jos siitä tulee vitun kallis kokeilu, niin ei paljon kiinnosta. On ne IROK:it niin pehmeää tavaraa, että taitaa mennä ensimmäinen vastaan tuleva oksa niistä läpi, kun mehtään lähtee. Ja kalliot repii pinnat sitten noilla mun painoilla siitä. Vaikka pitoahan noilla varmasti löytyis heti mahtavasti.
Kävin paikallisella rengasvirmalla kahteleen ja siellä olis 3 kpl jotakin olisko ollut pirelliä. Ne sais 400€ kpl ja kuvio siinä oli tuollaisten tsl:ien kaltainen. Siitä vielä veistelemällä kuviota avarammaksi, niin alkaa menemään.
Samassa paikassa oli melko tukkoisia Micheliinejä, joista sais kans veistelemällä hieman pitävämmät kummit. Lupasivat veistelykoneen lainaan, sillä meinasivat tuon vievän niin paljon aikaa, ettei heiltä sitä löydy. Kuvion syvyys ei tuossa misukassa ollut kaksinen, mutta kunnon kitkapinnan kun siihen veistelis, niin kai se sillä korvataan.
Täytyy myöntää, ettei protolla ole mitään asiaa niin pehmeään, että rengas menisi vannetta syvemmälle, liikut loppuu lyhyeen ja saa vinssiä kaivaa esille. Ja siitä vinssistä tuli mieleen, että se ketju on siellä 16mm lenkkivälillä ja mopoketjun luokkaa. Nyt laitoin mootoripyörän o-rengasketjun, että ei pitäisi heti katketa.
Vaikka hommais tuollaiset matalakuvioiset kummit, niin eiköhän ne ole noita nokialaisia paremmat kuitenkin??? Ainakin maantieajo olisi miellyttävämpää.
|