Lainaus:
quote:
En kyllä pidä huonona vaihtoehtona tuota 411 pataa, varsinkaan jos se on valmiiksi nokalla. Jos jotain muutaon mielessä koneeksi, niin pikkuautossa pysy nille tehdyissä koneissa ja laita vaikka Nissanin tuotetta sinne.
|
Täytyy perehtyä vielä tuohon 411:seen, mutta äkkiseltään luulisi kestävyyden kärsivän huomattavasti, jos 85hv koneesta revitään "halvalla" 200hv, kun mitään Herlevin opein rakennettua "kisakonetta" sinne ei kannata laittaa.
Tuo mun Wagoneer on nyt ilman tekniikkaa, aikaisemmin ollut V8+QT. Ihanteellisin ratkaisu olisi mielestäni vääntävä diesel, automaatti ja 2WD/4WD jakolaatikko.
Tietysti etuakseli pitäisi myös vaihtaa, että 2WD:stä saataisiin taloudellista hyötyä.
Auto on tarkoitus rakentaa puhtaasti tieliikenteeseen vetämään isoa venettä, 710cm/285cm/2500-2800KG +trailerin paino, jolloin kokonaispaino on lähellä 3500KG.
Tuo pikkuauto on mielestäni vähän väärä termi Wagoneerista, kun onhan Valmetin 611:n huomattavasti lähempänä ominaisuuksiltaan AMC 360:stä tai 401:stä kuin Nissanin 2.8D .
Tarkoitus kuitenkin olisi, ettei saavutetuista eduista tingitä ja tekniikan ominaisuudet pysyisivät vähintään vanhan bensakasin tasolla.
Kiitos hyvistä tiedoista ja kaikki vinkit ja mielipiteet otetaan huomioon, kun aikanaan tekniikan metsästys alkaa.
P.S Kävin konttorilla kyselemässä 611:n asennuksesta, niin katsimies tuumasi, että "luulisi vaunun kulkevan aika kepeästi"... Katsimies ei muuten edes heittänyt minua pihalle, vaan kopioi oma-aloitteisesti lakipykälät aiheeseen liittyen ja muutenkin jäi sellainen kuva, ettei mahdoton homma ollenkaan.