Lainaus:
quote:mikä läppä ko. kuvissa on.Turbon jälkeen kannen päällä ennen "3100 turbo" tekstiä. Dumppi? Vai mikä?
|
Veikkaisin sammutinta, joka tukehduttaa koneen virta avainta käännettäessä. Vastaava löytyy suoraruisku-Toyotistakin.
Toiminnanhan voi tarkastaa varamiehen apulaisen kanssa, eli yksi sammuttaa avaimella moottoria ja toinen katsoo silmillään tuota kelloa.
Ttapio: by-pass-venttiili on järkevämpi maastoautossa, ei tule sitä noloa "Fast & Furious" sihahdusta aina vaihdetta vaihtaessa, eikä liioin synny riskiä pölyn, veden ja mudan kulkeutumisesta osittain avoimen venttiilin kautta imukanavistoon.
Selvyyden vuoksi, by-pass ja dump-venttiilit toimittavat samaa virkaa, eli päästävät ylimääräisen paineen pois ahtimen ja kaasuläpän välistä lähinnä ahtimen säästötarkoituksessa (sakkaus jne), mutta dumppi lykkää ilmat konehuoneeseen kyljessään olevan reijän kautta, ja by-pass kierrättää ilman takaisin ahtimen imupuolelle.