Rekisteröintikatsastus tuli viimeinkin suoritettua. Väljä panhardin nivel ja rikkinäinen oikean puoleinen takavalo tuli korjattua ensimmäisen vikalistan perusteella. Rekisteröintikatsastus aloitettiin alusta koska en ollut saanut autoa kuntoon kuukauden sisällä ensimmäisestä yrityksestä. Onneksi katsastuskonttorilla käyttivät sen verran järkeä, että tämä katsastus hoidettiin hieman nopeammin kuin ensimmäinen (sama katsastusmies).
Hoidin samalla alustasarjan, korin levityksen ja puskureiden muutoskatsastuksen. Kaikki muu oli ok, paitsi irroitettavat kallistuksenvakaajanpäät. Niitä ei meinattu millään hyväksyä, vaan kehoitettiin hankkimaan maahantuojalta todistus, että kyseistä varustetta on saanut autoon alunperin. Lopulta suostuivat tajuamaan että ovat hyväksymässä jouset ja iskarit, joilla ei ole maahantuojan kanssa mitään tekemistä mutta ievät vakaajanpäitä. Jonkinlaisen suostuttelun jälkeen sain etsiä katsastusmiehille netistä konttorin koneella heidän tarvitsemansa todistuksen. Todistus löytyi ilmeisesti liian helposti/nopeasti, koska ennen hyväksymistä täytyi vielä soittaa AKE:en ja varmistaa kelpaako kyseinen paperi. Taas kerran tuli todettua että nykyään täytyy kaikki tietää itse, koska "asiantuntijoihin" ei voi luottaa. Katsastusta hoiti kaksi henkilöä, joista toinen oli varta vasten pyydetty toiselta konttorilta, koska hän on expertti näissä asioissa.
Seuraavaksi täytyy tehdä puskurit valmiiksi, laittaa vähän panssareita alustaan, hoitaa öljyjen ja suodattien vaihdot...
|