Lainaus:
quote:
Tuoko pelkkä IC:n laitto ilman muita säätöjä/virityksiä hyötyjä ja jos, niin mitä, missä ajotilanteessa ja paljonko noin suunnilleen?
|
Koneen lämpörasitus vähenee kovemmassa kuormituksessa. Jos on taipumusta savuttaa moottoritiellä ajaessa tai ohittaessa, niin senkin pitäisi ainakin teoriassa vähentyä, koska tiheämpi ilma sisältää enemmän happea. Tässä täytyy olettaa, ettei välijäähy ole läpi puhallettuun ilmamäärään nähden ahdasta mallia eikä siten aiheuta sanottavammin painehäviötä. Jos kone ei ole tähän astikaan ihmeemmin mustaa woimasavua putkesta pöllytellyt, ei välijäähyn laittamalla vääntö ja siten teho lisäänny.
Lainaus:
quote:
Mitä muita säätöjä/virityksiä pitää tai kannattaa tehdä ja kuinka käytännössä tehdään (mittausarvot/säätöarvot jne.) ilman, että vaarannetaan koneen luotettavuutta?
|
Jos haluat lisää vääntöä ja sitä kautta tehoa, niin välijäähyllä parantunut happitilanne sallii pienen syötön lisäämisen ilman paksunevaa savuverhoa. Pelkän välijäähyn sallima lisäsyöttö tuskin rasittaa konetta niin paljon, että sitä tarvitsisi huomioida. Jos säätö tehdään savurajan mukaan (leimalle kelpaavaksi), niin ei kone siitä kovin isosti rasitu.
Sitten, jos aletaan nostamaan ahtopainettakin, niin täytyy tietää koneesta, mitä se kestää. Mielellään sellainen tekee säädöt, jolla on kokemusta.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on