Viestiketju: Olkatapin vaihto
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 03.04.2007, 18:37
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Mistä toi pystyväljä ilmestyi? Oliko sitä pystyyn (erittäin harvinaista) vai vaakaan (yleistä Defe/Series)?

Homma ei ole kovin paha ja purkamisen määrää voi säätää, vähimmillään tarvitaan:
1. Jarrusatula irti
2. Kuula tyhjäksi öljystä ja iso stefa irti
3. Olkatapit irti ja kääntyvä osa syliin, vetari tulee mukana
4. Laakerit irti kuulasta (alla kartiorulla, päällä pusla)
5. Uudet laakerit tilalle ja loput romut kasaan, shimmaus baxxterin ohjeen mukaan



Jos navan, nysäakselin ja vetarin purkaa pois, niin ei tarvitse nostella niin suuria osia. Kolmas vaihtoehto on aloittaa kuulasta ja irrottaa se heti jarrusatulan jälkeen, jos vaikka autoa ei saa sisälle, mutta navan saa.

Ylempi olkatappi on usein kulunut ja se kannattaa varata paikalle ennen homman aloittamista. Samoin shimmejä on hyvä olla muutama ylimääräinen (vaikka käytettyjä).

Tosta naparasvasta olen pkarlstedtin kanssa samoilla linjoilla. Naparasvaa ei voi vaihtaa eikä edes tarkastaa. Jos kuula ja stefa ovat kunnossa, niin öljyä sisälle.


T, Antti


Edited by - Ahosensetä on 03/04/2007 19:39:25
Vastaa lainaten