Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 30.03.2007, 06:54
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Puolaa on turha syöttää 12V puolelta - ignitorille itelleen pitää olla sitten 12V mutta puola kuten se on ennenkin ollu eli 24V. Aika yleispätevä nyrkisääntö on että varaa 10A puolalle joten ainakin tuollanen pitää jännitteenalentajan kapa olla jos sitä välttämättä haluaa käytää puolaa ruokkimaan. Siihen sitte ignitor päälle niin tuskin se 20A liioittelua on.

Ja sitten siihen että kestääkö se ignitor tuon 24V tai 30V puolalla niin puolan miinuspuolella eli silläpuolella jota kärjet kytkevät maihin ja irti, käy jopa 500V jännitepiikkejä siinävaiheessa kun kärjet aukeavat = kipinä tulee tulppaan. Tämä piikki siis sama oli sitten kyseessä 12V järjestelmä taikka 24V järjestelmä ja johtuu puolan "takapotkusta".

Kato SS kumminpäin kone pyörii - mun hatara muistikuva on että lampulla katottaessa nolla oli kuskinpuolella kun tappi kympissä. Voit kurvata meillekin niin ällistellään jos on tarve - vai oliko sulla jo tänään lähtö?

L3314 & C304
Vastaa lainaten