Lainaus:
quote:
Niimpä niin. Mutta onko kokemusta tuon Cedrikin laatikosta, onko joku laittanut siihen jonkinmoista jakolaatikkoa perään..
Ja mites noita automaattilaatikoita voi säädellä? Muuta en itte tiedä kuin kick-downin säätömahdollisuuden. Siis kotikonstein tehtävät säädöt.
TT
|
Otin tuossa kilpurin rakentamisen lomassa pikku väliprojektin ja dieselöin tuollaisen astron cedricin tekniikalla.
Laatikon kytkentäpaineita ja luistoa voi säätää alipaineohjauksella joko kaasuvipuun liitetyllä palloventtiilillä (alkup.systeemi) tai korvaamalla sen esim. ns turboruuvin tapaisella hanalla.
Trailerinveto/offikäytössä kannattaa varmaan laittaa itse säädettävä hana, sillä pystyy periaatteessa päättämään vaihtokohdat itse.
Kun hana on täysin auki, luisto on minimissään ja vaihdevälit mahdollisimman pitkät.
Lootan kestosta en osaa sanoa vielä mitään, peli on ollut ajossa vasta reilun kuukauden.
Ei ainakaan vielä oireile mitenkään.
Kone itsessään on luonteeltaan hyvä, laitoin siihen vielä kaveriksi pienen ahtimen.
Vääntää alhaalta dieselimäiseen tyyliin, ja kuitenkin tykkää kierroksista, varsinkin turbon kanssa. Kokeilin piruuttani 1,3bar ahtoja+ max syöttöjä tuossa jokin aika sitten, ja meno oli kyllä melkoista raivoamista dieseliksi.
LD28 on noista mielestäni parempi vaihtoehto, se toinen on alumiinikantinen eikä ainakaan turbon kanssa pelleillessä kovin pitkäikäinen.
Edited by - RankkaAnkka on 28/03/2007 18:43:31