Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 20.03.2007, 10:48
Marko:n Avatar
Marko Marko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.04
Sijainti: Imatra
Viestit: 302
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jos vinssin raaka voima on kovin tunnoton sen kiinnityspisteeseen kannattas pistää sellanen anturi, joka mittaa siitä metallista jotain... öö en ny muista mitä (4X4-lehdessä semmottinen oli joskus jossain Range-projektissa ja niitä antureita on monen moisissa punnitus vehkeissä) Pääasia että sais jotain numeroita näytölle, eli oppis tuntemaan onko se jokin vinssattava tiukassa vai ei, vois säästyä turhilta rikkoontumisilta. Hydraulivissiin onki sitte helppo laittaa vaan painemittari josta voi seurailla vaijerin kireyttä.
Ihan hyvä idea, pitää katsoa onko tuohon pikakiinnitteiseen sellainen järkevästi asennettavissa.

Lainaus:
quote:
Eikös juuri etuvinssin kannattas olla hydraulinen, niin sillä vois autella omaa etenemistä, samalla pyörien vetoa käyttäen??? (sähkövinssin tapaan) Emmäävaaantiä
Alunperin tarkoitus olikin laittaa hydraulinen, mutta kunnollisen nopeuden saamiseksi olisi hydraulipumppu pitänyt vaihtaa isompaan. Tuon mekaanisen kustannukset jäi puoleen verrattuna pumppu+vinssi yhdistelmään.
Mogissa ulosotto ja veto pyörillä ovat toisistaan riippumattomia eli avittaminen onnistuu tuolla mekaanisellakin ja saa vielä vapaasti valita vaihteenkin.
Jos nyt jotain negatiivista pitää etsiä mekaanisesta, niin sillä ei voi peruuttaa. Vinssi pyörii vain toiseen suuntaan (sisään) koska ulosotossa ei ole peruutusta. Eli vinssin varassa ei voi laskeutua rinnettä alas.

Vastaa lainaten