Taas on projekti hieman edennyt. Levikkeiden siirto ylemmäs on valmistunut ja ei ne levikkeetkään tietysti onnistuneet kerralla muokkautumaan kelvolliseen muotoon. Etulevikkeitä joutui pilkkomaan takalaidasta reilulla kädellä, jotta Mudzillat sai mahtumaan alle ja vielä kääntymäänkin. Nyt kuitenkin pyörät mahtuu liikkumaan kohtuullisen hyvin, ainoastaan kääntymistä ja sisäänjoustoa joutuu hieman rajoittamaan. Mittailin että etupään sisäänjoustoa täytyy rajoittaa noin 60-70mm, jotta kumit ei veisi levikkeitä mennessään.
Takalevike tuli tehtyä myös vasemmalle puolelle, ja yllättäen sitä oli tullut siirrettyä heti tarpeeksi, jolloin rengas mahtui hyvin paikalleen myös sisäänjoustossa. Sisäänjoustoa joutui rajoittamaan 50mm ja tuli tehtyä samantien palikat rajoitinkumin ja korin väliin.
Helmapalkkien materiaali saapui perjantaina ja tietysti heti innokkaana sovittamaan palkkeja paikalleen. Perjantai-ilta oli aika pitkällä ennen kuin ehdin talliin, koska piti suorittaa pakollinen perjantai juomien nauttiminen lasten kanssa ja Juteltua useampikin hetki palkit lahjoittaneen yrittäjän (kiitos vaan Jussille materiaalista) kanssa. Lopulta pääsin hommiin ja ehdin sovittaa ja hepata kiinni vas puolen palkin. Tästä olisi lauantai-aamuna hyvä jatkaa saumojen hitsaamisella. Lauantaina aloitinkin sitten heti aamusta ja työ eteni hyvin, vasen helma tarttui kiinni koriin ja sai saumoihinsa massan sekä värin päällensä. Oikean puolen helman piti olla helppo juttu nyt kun vasempaan oli jo harjoiteltu ja mietitty kaikki valmiiksi. Hyvin se oikeakin helma paikallensa asettui, mutta saumoja hitsatessa ilmestyi projektin ensimmäinen vastoinkäyminen palaneiden sähköjohtojen muodossa. Sisustassa ei pitänyt enää olla äänieristeitä reilukätisen riisunnan jäljiltä, mutta yksi huopapala oli jäänyt oikean a-pilarin alaosaan verhoilumuovin taakse, ja se tietenkin syttyi. Äänieristeen palaminen olisi ollut liian pieni vaurio, joten tietenkin se samperin matto sytytti vielä verhoilumuovin ja pilarissa kulkevat johdotkin. Loppupäivä ja sunnuntai aamupäivä kuluikin sitten palovaurion korjaamiseen. Muistoksi jäi hieman alkuperäistä pienempi oikean a-pilarin alaosan muovoverhous ja lievä vi... paha mieli.
Kuvassa vaurio ei näytä kovinkaan pahalta.
Korjattuna.
Valmis helmapalkki alta kuvattuna.
Tästä kuvasta näkee jotenkin valmiin helman ulkoapäin.
Sunnuntaina ei tullut sitten muuta tehtyäkään kun napattua muutama kuva jä käännettyä kaalisilppurit alle katsastusta varten. Aiemmin tuli väkerrettyä lattiamatot 3mm alumiinilevystä etujalkatiloihin ja kuskin puoleinen on jo ehditty asentaakin. Mattoihin tuli harjoiteltua alumiinin hitsaamista migillä, ja jälki on sen mukaista.
Alustasarjaa odotellaan seuraavaksi...