Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 09.03.2007, 16:59
Pasi Pasi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.04
Sijainti: Pornainen, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
hj61 88 paku 750/3500kg
hj 60 85 ha 750/3500kg

Mutta kertokaapa joku saanko näin vetää??
Eli 2200kg kantavuuden omaava kärri, 2200kg omapainoinen auto kyydissä kok paino (2830)kg
Siis kumpi paino on se mikä kärryn kyydissä ratkasee??

------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän

HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Omapainossa on säiliöt 90% täynnä, voiteluaineet ja työkalut mukaan laskettuna.
Lähde: katsastajan käsikirja. Löytyy googlella, sisältää muutakin mukavaa.

Millä ajattelit vetää? HJ:lla? 3500kg vetopaino, ok.
Mikä on kärryn omapaino? se mitä _autolla_ saa vetää menee todellisten painojen mukaan. Puhutaan kytkentämassasta.
Mutta ajokorttia kattoessa se menee taas paperiarvojen mukaan.
On se autoilu kivaa.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Eli tuota juuri olen itsekin miettinyt, kerran vielä rautalangasta:

Veturin paperissa maininta vaikka 3000kg jarrullinen kärry, kytken perään trailerin, jossa maasturi kyydissä. Trailerin ja kuorman paino puntarissa (vaikka sitten tien päällä poliisin punnaamana) 2950kg. Homma siis on ok, jos A) ajokortti riittää (ABECE-rittää) ja B) trailerin kokonaispaino riittää punnitulle todelliselle massalle, vai kuinka? Jos tässä esimerkissä laskee trailerin omamassan ja kyydissä olevan maasturin kokonaismassan yhteen papereista, niin se voisi olla vaikkapa 3650kg, mutta sillä ei ole väliä, jos todellinen massa on vetoautolle on sallitun rajoissa?

Reaalimaailmassa minullakin harkinnassa vetoauton+trailerin hankinta ja Volvon siirtely pelipaikoille.



--
T: Pasi
Volvo C303-Punanen
Vastaa lainaten