Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 30.06.2007, 23:01
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Lisätehoa pajeron koneeseen?


Eli tilanne on tämä, pienen pienen pajeroprojektin konetta pitäisi ruveta kohta rakentamaan uusiksi.

Uusi turbo (tai hyvä käytetty )Sylinteriputkien vaihto, uudet männänrenkaat, kampiakselin ja kietokankien koneistus yms eli koneesta tulee uusi.

tässä seuraa kysymys, kun kone on uutta vastaavassa kunnossa niin millainen turbo olisi paras ja kuinka paljon koneesta kestää ottaa vakio leegoilla ruutia ulos jotta pysyisi vielä luotettavasti nipussa?
tavoitteellista olis saada enemmän vääntöä kuin tehoa ( vakioon nähden ) koska auto on paljolti kärrin vedossa raskaillakin kuormilla.

kun tehoa lisätään esim toisenlaisella puhaltimella ja ahtopaineen nostolla sekä välijäähdyttimellä niin mikähän rupeaa ensimmäisenä pettämään? kansi? kytkin voidaan mahdollisesti korvata sintterillä jos se aiheuttaa vaivaa...

onko joku särkenyt riittävän monta konetta tätä tehdessä? että olisko viisaampi unohtaa kokojuttu ja kasata se vakioksi kevyellä paineella.

niin ja se tuli mieleen että projektia tuntemattomille tiedoksi että konehan on tuo 2.5ltd johon tulee kaveriksi tarpeeksi iso välijäähdytin syylärin eteen.

>VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA,
AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA!<

__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä.
Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry
[SIZE=2]
http://www.etsama.com
http://www.facebook.com/etsama
http://www.facebook.com/etsamarc
Vastaa lainaten