quote:
Kolarin tapahduttua todettiin, että kolhuja tuli sen verran vähän, ettei vakuutusyhtiötä kannata asiaan sotkea. Tänään minä sitten tarjosin, että peltivaurioista ei tarvitse välittää, mutta ohjausvarsi ja raidetango ovat vähän vääntyneet, että ne pitäisi uusia. Ohjauskulmien säätökin olisi ollut kiva osien uusimisen päätteeksi. Nyt kuljetusurakoitsija sanoo, ettei hän korvaa edes noita. Hän väittää, ettei kuorma-auton peräkärry voi tulla keula edellä meitä päin. Vetoautohan oli ihan oikealla puolella, ja jos hän olisi tullut liian kovaa, niin peräkärrystä olisi peräosa tullut meidän puolelle tietä. Eli kun peräkärryn etuosa osui meihin, niin se olikin me, jotka osuttiin häneen kylki edellä, mutta hän on niin ystävällinen, että hoitaa omat korjauksensa eikä veloita meitä siitä mitään.
Tunteeko kukaan hyvin kuorma-autojen peräkärryjen liikkeitä jarrutettaessa liukkaalla? Onko asia oikeasti noin, että yleensä peräkärryn lähtiessä liukumaan niin se tulee aina perä edellä? Nythän tosiaan autojen vauhdit olivat tosi pieniä, ja kuski ehti siirtää vetoautonsa hyvin omalle puolelle, mutta peräkärry puski meidän päälle.
Tosiasia on että jos ydistelmällä tekee sellaisen liikkeen että esimerkiksi siirtyy vetoautolla tien reunaan ja samaan aikaan painaa jarrua niin perävaunu voi lähteä puskemaan jolloin vetoaisa alkaa työntämään kärryn keulaa joko tien keskustaan tai ojaan päin riippuen tien kallistuksesta... joten kyllä on madollista että kärry tulee "keula edellä"... Mutta jos ajetaan liian kovaa mutkaan ja ei kosketa jarruun niin silloin todennäköisesti kärry lähtee liitoon eli tulee perä edellä
T:Riku
Suojaamaton jakolaatikko halkeaa ja se on fakta
|