Vaikka vika löytyikin jo, niin vastaisuuden varalle tai vikojen metsästäjille yleensä voitaisiin tietysti kertoa tiedoksi seuraavaa.
Läjän ja räjän jakolaatikoissa ei taida paljon eroja olla joten kokemukseni perusteella nelikon ohjaus toimii näin.
Nelikko kytketään aina jakolaatikon kyljessä olevalla alipainekalvolla oli sitten kyseessä 4H tai 4L. Ero noissa onkin ohjauksessa, eli nopealla puolella ohjaus tulee nelikkonapilta ja hitaammalla puolella ohjaus tulee jakolaatikon anturilta. Ohjaushan tietenkin menee magneettiventtiileille joilla alipaine kalvolle ohjataan. Mittaristossa oleva nelikon merkkivalo taas saa ohjauksensa jakolaatikolta toiselta anturilta.
Jakolaatikon vaihdekepillä vaihdetaan siis vain välityssuhdetta.
Eli pienellä kytkentämuutoksella nelikon saisi molemmilla alueilla napin taakse, mutta mitäpä hyötyä olisi hitaasta takavedosta.