Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 27.02.2007, 19:20
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lisäkymysys venttiilistä, eli onko se 5mm x 7mm aukko noin 20mm putkessa ainoa aukko joka on auki, vai aukeaako koko putken kokoiseksi?
Se on auki just ton verran. Liekö ihan noinkaan iso...

Lainaus:
quote:
tuo kyllä on auki pakkaskelissä. ja suutin ei ilmeisesti siis vuoda lämpimänä, mutta kylmänä minuuttikaupalla. ei siis missään nimessä maks 12sek. vika siis huomattavasti pahempi kun liitin suuttimella kiinni, mutta liitin irti ei niin paha. jo aiemmin se koko letku oli irti, mutta nyt kuitenkin kiinni kun arvelin sen antavan suoraan konehuoneesta suodattamatonta ilmaa tällä tavalla.
Irrotapa se suutin siitä kaasuläppäkotelon kyljestä. Tuki avonainen aukko sopivankokokoisella alumiinisuikalla tai jollain. Tee siihen reikään suuttimen jalan muotoinen sopiva alumiini tms. lätkä. Siihen sopivat reiät, tiivistä reunoilta tiivistesilikonilla ja pulttaa kiinni.

Irrota ilmansuodattimen puoleinen letku ilmamäärämittarilta, pistä virta päälle ja työnnä ilmamäärämittarin läppää. Bensapumpun pitäisi käynnistyä ja tällöin polttoainelinja paineistuu. Nyt suuttimesta näkee vuotaako se. Jos starttaat (kylmä kone), pitäis sen suuttimen ruikata polttoainetta. Jos polttoaineen tulo jatkuu ja auto pyörii, ilmeisesti suuttimessa on häikkää. TT-switchin ei pitäisi virtaa saada mistään kun avain kääntyy pois starttiasennosta. Ohjausreleen (Steering module) vikaan en usko.

Lainaus:
quote:
pitää yrittää paikantaa tuo steering module imuroiduista ohjekirjoista ja katsoa voiko sen toiminnan testata jotenkin.
Se on se päärele. Punainen vänkärin penkin alla. Jos auto muuten toimii, en usko, että tuo on viallinen. Se kun ohjailee muutakin. Mm. bensapumppu ei pelaisi oikein.

Kaikki tuo edellämainittu viittaa enemmän tai vähemmän ECUun TAI vialliseen ryyppysuuttimeen joka fuskaa (kun ei sulkeudu oikein).

Ja Traveler on ihan oikeassa tuossa, että se lisäilmaventtiili säätelee vaan ilman tuloa. Seos olisi kyllä huomattavasti rikkaampi kylmänä jos sitä lisäilmaa ei tulisi riittävästi. Tämä siis jos se olisi juminut täysin kiinni. Jos aukko kerran näkyy, näin ei ole.

Siltä lisäilmaventtiilin liittimeltä voi mitata yleismittarilla tuleeko sinne virtaa kun auto pyörii. Pitäisi tulla. Muuten on johto poikki jossain ja venttiili ei sulkeudu niin nopeasti kuin pitäisi, mutta tällöin auto pyörisi laihalla.

Pistäpä Vesku mulle sähköpostia (timo piste veteli at joensuu piste fi), niin nakkaan sulle vähän tarkemman esitteen tuosta Lucas 4CU systeemistä ja sen toiminnasta. Vai pitäskö käyvä viikonloppuna arpomassa kaverina? Hitto kun mulla ei enää oo sitä toista ECUakaan. Se kun on siellä lähellä sinua.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990



Edited by - TimoV on 27/02/2007 19:25:53
Vastaa lainaten