Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.02.2007, 11:15
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Meneehän ne TT switchin piuhat ecun sisälle. Ja sitä ei tiedä miten ne siellä menee?
Meneekö? Pitäis purkaa johtosarjat auki ja kattoo - kaavioiden mukaan sieltä menee vain piuha tuolle ohjausreleelle (steering module - se iso punainen rele). Minä olen ymmärtänyt, että lisäsuutinta ohjaa vain ja ainoastaan tuo TT-switch - ECU ei sen syöttöön puutu.

Tarkistin tätä parista läpyskästä: TT-switch on kytketty starttiin. Se toimii vain ja ainoastaan kun startataan, tällöin myös ryyppysuutin antaa lisäbensaa vain startatessa maksimissaan sen 12 sekkaa vai miten se nyt oli - riippuen jäähdytinnesteen lämpötilasta. Se EI toimita ECUlle mitään dataa. Kun auto pyörii ja avain ei ole starttiasennossa TT-switch ja ryyppysuutin ovat irti kaikesta muista sähköhärpäkkeistä. Eli ainoat viat mitkä tässä ymmärtääkseni voi olla on steering modulen toimintahäiriö, jolloin se syöttää virtaa tälle piirille koko ajan TAI ryyppysuuttimen vuotaminen.

Lainaus:
quote:Ja jos ecu tuota sun venttiiliäs lämmittää, niin jostainhan sen täytyy saada tieto että milloin sen lämmitys lopetetaan?
Tuskin pelkkä moottorista hohkaama lämpö sitä ohjaa?
Ei mulla ole tommosta enää. Tarkistin myös tätä - sinne tulee sähkö koko ajan kun auto käy. Sen lisäilmavenan lämmitys on päällä kun bensapumppu käy - piiri on kytketty samaan piiriin. Bensapumpun releen pinni 87 syöttää myös lisäilmaventtiiliä. Venttiilin sulkeutumiseen kokonaan tarvitaan myös lämmin imusarja jossa se venttiilimötikkä on kiinni. Se sulkeutuu täysin jossain 60 asteen kieppeillä, jos oikein ymmärsin. Tällöin myös ECU alkaa syöttämään vähemmän bensaa lämpöanturin ohjaamana.

Lisäilmaventtiilin toimintahäiriö voi siis muuten aiheuttaa tuon rikkaana käymisen vajaalämpöisenä. Jos se nimittäin on juminut kiinni, tai se syöttö bensapumpun releeltä ei toimi.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990

Edited by - TimoV on 27/02/2007 11:35:23
Vastaa lainaten