Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Siis kommentti "liitin irti" koski edeltäjän lisäsuutin-kommenttia. Pahoittelen epäselvää ulosantia. mutta jos siis thermotime liikuttaa myös lisäilmaa niin ongelma voisi pyöriä sillä suunnalla. onneksi kelit lämpenee niin voisi alkaa metsästämään vikaa oikeasti.
|
TT-Switch ei liikuta lisäilmaventtiiliä. Sitä ohjaa ECU - se syöttää sille sähköä, jolloin sisällä oleva bi-metal strip (miten tänkin suomeks kääntää?) lämpenee ja liikuttaa säädinläppää siellä sisällä. Myös imusarjan lämpö lämmittää sitä. Kylmänä venttiili on täysin auki ja lämmetessään sulkeutuu - jos oikein muistan.
Entisestä otin sen irti ja putsasin sen hölväämällä WD-40llä. En usko, että tuo vika johtuu tuosta. Olen ECUn kannalla.
Lisäilmasuuttimen toimintaa voit testata ottamalla sen irti ja katselemalla sen sisälle. Ota se pakkasesta sisälle ja näät raon sisällä sulkeutuvan sitä mukaa kuin se lämpenee (Lämmitä vaikka kuumalla vedellä vesihanan alla). Sähkölläkin sitä voi lämmittää tarjoamalla liittimen navoille akkujännitettä (muistaakseni kyllä ECU vähentää sen jännitteen 5V:iin, mutta mulla se ainakin tuota kesti).
-TimoV
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990
Edited by - TimoV on 26/02/2007 13:19:59
|
En muista tota vanhan aikasta l-jetin toimintaa niin hyvin kuin kuumalankahässäkän..
Mutta mistäs tuo lisäilmasuutin saa sen tiedon että millon sen pitää aueta? Moottorin lämpötilaanturi ei sitä tainnu ohjata. Että ohjaisko tuo TT switch sitä jotenkin ecun kautta? Jos kerran kierrokset ei nouse kylmänä, nii sillon on ohjauksessa tai itse lisäilma venttiilissä vikaa? Ja uskoisin että tuo lisärikastus suutin ja lisäilmasuutin toimivat kuitenkin yhtä aikaakin?
Timo..
Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg