Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 26.02.2007, 13:12
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Siis kommentti "liitin irti" koski edeltäjän lisäsuutin-kommenttia. Pahoittelen epäselvää ulosantia. mutta jos siis thermotime liikuttaa myös lisäilmaa niin ongelma voisi pyöriä sillä suunnalla. onneksi kelit lämpenee niin voisi alkaa metsästämään vikaa oikeasti.

TT-Switch ei liikuta lisäilmaventtiiliä. Sitä ohjaa ECU - se syöttää sille sähköä, jolloin sisällä oleva bi-metal strip (miten tänkin suomeks kääntää?) lämpenee ja liikuttaa säädinläppää siellä sisällä. Myös imusarjan lämpö lämmittää sitä. Kylmänä venttiili on täysin auki ja lämmetessään sulkeutuu - jos oikein muistan.

Entisestä otin sen irti ja putsasin sen hölväämällä WD-40llä. En usko, että tuo vika johtuu tuosta. Olen ECUn kannalla.

Lisäilmasuuttimen toimintaa voit testata ottamalla sen irti ja katselemalla sen sisälle. Ota se pakkasesta sisälle ja näät raon sisällä sulkeutuvan sitä mukaa kuin se lämpenee (Lämmitä vaikka kuumalla vedellä vesihanan alla). Sähkölläkin sitä voi lämmittää tarjoamalla liittimen navoille akkujännitettä (muistaakseni kyllä ECU vähentää sen jännitteen 5V:iin, mutta mulla se ainakin tuota kesti).

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990

Edited by - TimoV on 26/02/2007 13:19:59
Vastaa lainaten