Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 25.02.2007, 13:23
ASuur ASuur ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 04.03.04
Sijainti: Estonia.
Viestit: 219
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Rasti otetaan niinkuin ko. kilpailun järjestäjä sen sanoo. piste.
On tasapuolista kaikille.
Lisäksi voisi valokuvaamalla ottamiseen tehdä lisäsäännön suurinpiirtein näin:
Toinen käsi rastilätkässä ja toinen käsi auton KIINTEÄSSÄ osassa.
esim. Avoin ovi, avoin takaluukku tai avointa konepeltiä ei katsota kiinteäksi.
Ovi voi olla avoinna kuvauksessa, jotta kilpailunumero näkyy kuvassa,
mutta kyseisestä ovesta ei saa pitää kiinni.
Katsastuksessa kilpailija näyttää katsastajalle autonsa uloimmat osat ja katsastaja joko hyväksyy tai hylkää ko. paikat.
Talvieksytyksessä kun olin katsojana, niin voisin veikata, että seuraavassa kisassa joku ideanikkari saranoi konepellin etureunasta siten että kääntyy 180 astetta tai neliovisessa autossa liimaa takaovet etuoviin kiinni tai jotain muuta, kuten nyt vaikka auton levyinen rekkariteline joka on saranoitu toisesta reunasta.
Tuskin kukaan nyt nyt tuommoista tekee, mutta voishan ne kieltää varmuuden vuoksi...
Samalla rastin otto vaikeutuu, eli on helpompi asetella rasteja.
Erinomaisen hyvin sanottu!Olen 100% sama mielta.Eli tuen kuvausta "Toinen käsi rastilätkässä ja toinen käsi auton KIINTEÄSSÄ osassa"
Auton sisällä roikkuvat vaijerit ja lätkät ei ole mitenkaan hyvia ja vaaratomia asioita.Ehkä se on vähän kauas etsittu näyte,mutta 2004 Ladogassa jätkä kuoli,kun roikkuva vinssivaijeri takertui pöyran ja auto ajoi ojan.Kilpailutilanessa auton sisällä tai ulkopuolella roikkuva vaijeri voi helpost takertua jalkoihin,rattin,poljimin,vaihdekeppeihin,pyöran tai mihin tahansa.Se on vaarallista ja epämukava.
Toisalta taas en ole 8 vuoden aikana,kun on suunistuskilpailuja ajettu ja järjestetty 5-dessa eri maassa kuulut yhdestakan tapauksesta,kun kukan olisi vakavasti loukantunut auton sisän tai ulos kiivetessa,tai siita,että käsijarrulla ja vaihdella tai vinssilla pysäkoitu auto olisi rastissa lähtenyt liikelle.Onhan niita autoja liikkelle lähtenyt paljon ja vakaviakin loukantumisia on ollut,mutta ne on kaikki tilanessa,missa kuski on lähtenyt ulos ja jättänyt vaihden ja käsijarrun pois päältä.Yksikän tapaus ei ole ollut rastissa.
Lisäksi on vielä yksi kuvamisen hyvä puoli - kuski saa aina joka rastissa tulla ulos kuvauksen,pieni kiipeäminen anta hänelle hyvä ja tervellista liikunta.

Vastaa lainaten