Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.02.2007, 13:24
ASuur ASuur ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 04.03.04
Sijainti: Estonia.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mites sitte jos mulla ja mun apparilla on molemmilla vaan yks käsi? joustetaanko silloin säännöissä vai nussitaanko pilkkua ja syrjitään kädettömiä?
Olisko järkevää et riittää kun on osoittaa et koskettaa vaikka mulkulla, kielellä, tms. autoa ja rastia.???
Se HUUTAA joka pelekää!!!
Kuinka monta yksikäteista kuskia tiedat ajamassa Offroadia (suunistusta,trialia,foffia) tai mika tahansa autourheilu laija? Veikkan että ei monta.
Kuinka iso on todenäköisuus että ykskäteinen kuski tulle kilpailemaan käsi kädessa ykskäteisen apukuskin kanssa? Luulen että erittäin pieni.
Yhtä hyvin voidaisi ruvetta tekemaan sääntöja tapauksia varten,jos meteoriitti iske rastin tai miten otetaan rasteja jos ne on siirtynyt tai niiten vaikeusaste muutuunut maanjäristyksen takia.
Jos kuitenkin se pienen-pieni mahdollisuus tulee todeksi,sitten käytäntö on helppo: maanjäristyksen ja yksikäteisen pariskunnan välilla nimittäin tietty ero.
Yksiätinen pariskunta pysty varoittaman tulosta - eli yleensa sellaisissa kilpailussa osallistumista koskettavissa asioissa ,mitä säänöt ei käsittele on tkäytäntötapana kirjoita pyyntö järjestäjälle.Voin anta esimerkin,minka kirjoitat.Kirjoita seuravasti:
"Ollan yksitäteinen pariskunta ja suunitellan osallistumista suunistuskilpailussa "Lapland Trophy 2007". Vajaakäteisyyten takia pyydän erikoislupaa rastikuvissa kosketta mulkulla rastimerkkia ja kielella autoa." Allekirjoitus ja päivämäärä.
Olen aivan varma,että järjestäja antaa luvan ja kanssakilpailiat eivat valitta myös.Luulen että saat jopa aikamoisen edun,kun sun rastikuvamisen proseduuri on varmasti hyvin suosittu ja kaikki muut kilpailiat tulevat hyvin innokasti sita seuramaan unohtaessan oman ajamisen kokonaan.Samoin olen varma että tuomarit käsittelevat sinun kuvia erittäin huolellisesti ja antavat jopa paljon vireita anteeksi.
En kyllä itse ole käyttänyt sinun suosima kuvaustapa,mutta tiedan asiasta vähän,kun jokunen vuosi sitten ajoin pari kilpailua yksijalkaisena.Olin nimittain murtanut oikean jalan ihan pirstaleiksi ja olin leikkauksen jälkeen montna viikkoa ollut sairalassa,kun teki kauheasti mieli lähteä kilpaileman.Otin kainalosauvat ja kilpaauton,kirjoitin anomuksen järjestäjälle ja sain luvan käyttä kuvauksissa kainalosauva niin,että yksi pää kosketta autoa ja toinen rastimerkkia.Oli muuten hauska ja vaativa ajaminen,kun kainalosauva oli huomattavasti pienempi,kun kädet ja joudutin sita vielä lyhentämän,että saataisi se nopeasti autosta ulos ja auton.Eli joutui ajamaan lähemalle rastia,kun tavallisesti.Kilpailu oli koilliseestin louhoksissa ja muistutti viimeista Eksytystä - paljon rasteja jyrkissa nousuissa,Pito oli erittäin hyvä ,niin että suurin osa rasteista oli ajettavia.Kun oli kolme poljinta ja vaan yksi jalka,sitten ei pystynyt painaman ,kun kaasua - hidas kakkonan tai kolmonen,kaasu pohjan ja rastille.Rastilla pysaytymiseksi oli yksijalkaisuuden takia vaan yksi keino - kun vaihde oli sisalla ja auto liikui viimeisia sentteja ylöspäin,sitten sytytys pois päältä ja toivoi,että auto pysy vaihdella paikalla.Aika usein oli nousu niin jyrkkä,että ei pysynyt,vaan lähti samantien alas takaisin mootori ilman sytytystä toisinpäin huutaessan .
Hauska kyllä oli ja henkissa selvittin .Ajetin jopa kilpailu loppun asti eika jääty viimeisiksikan.
Sen jälkeen lähettin Viela Ladogaan.

Vastaa lainaten