Tästä puljusta on pelkästään positiivisia kokemuksia:
[url]http://www.4x4garage.de/catalog/[/quote]
Lainaus:
quote:
Ei tartte jos on 1.8.1990 tai uudempi (käyttöönottopvm).
_______________________________________________
Toyota 4Runner 3.0TD
Suzuki SJ410
|
Niin siis ei tartte PTO:ta, mutta korottaessa voi tarvita tuon SYE- kitin ettei takakardaani/ - ulostuloakseli ota kipeää..
Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Tuo 4½" sarja tulee helposti korottamaan autoa sen 5-5½", voi olla aika hankala saada leimalle.
|
Tästäpä tulikin mieleeni, että XJ ja ZJ mallejahan on saanut myös 1" jousikorotuksella joinakin vuosina uutena, joten käsittääkseni korotusta saa vakiosta tehdä 3"+1" eli 4".
Toisekseen ainakin itselläni ZJ:n korotusjouset laskivat 3 kk käytön aikana n.2".
Lisäksi kun on vinssit ja muut painavat jutut paikoillaan, niin luulempa että tuo 4½" korotussarja korottaa oikeasti sen 3", eli ei pitäisi olla ongelmaa katsastaa.
Otteeseenhan ei merkitä että kuinka paljon on korotettu, vaan merkataan lokasuojan reunan korkeus akselin napaan.
Vanhassa autossa voivat jouset olla lässähtäneet melko paljon, joten 4½" korotussarjan asennuksen jälkeen auto varmasti nousee paaaljon enemmän kuin sen 4½", aluksi ainakin.
- www.fjdc.org www.PaHaMa.com www.OffRoadOulu.com
- sekä Jeep ZJ, kun haluat purjehtia mukavasti mättähältä mättähälle.
|
Tuo riippuu ilmeisesti aika paljon sarjasta.. itsellä korotti 3½" sarja noin 4½" (siis verrattuna orkkiskorkeuteen), mistä se on hitusen tippunut. Toki vinssipuskurin, järeän takapuskurin ja panssarien jälkeen se korotus siitä vähän laskee, kuten myös käytön myötä.
Mutta aika monet korotussarjat on tehty huomattavasti jäykemmäksi kuin orkkisalusta - juuri siksi että korotussarjasta saa jokseenkin ne mainostetut tuumat irti myöls noiden kilkkeiden lisäyksen jälkeen. Se mitä itsellä on ollut autossa reilusti rojua kyydissä (käytännössä ~400kg), niin silloin on auto mennyt mukavasti ja korotusta ollut hyvin lähelle sen mainostetun. Sarjalla on nyt ikää 8-9kk.
Kyllä mall crawlerillakin pääsee.