Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 23.02.2007, 11:02
ASuur ASuur ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 04.03.04
Sijainti: Estonia.
Viestit: 219
Perusasetus

Pari ajattusta kuvaus vs. muut systeemit:
1.Vaijerin päässä oleva kapistus (numero,pelti tai joku muu),
silla systeemilla asian ydin ja toimivuuden takuu on se ,että kapistus pysy 1000% varmuudella kiini autossa ja samassa vaijerissa.
Pystyko kukaan sen takamaan?
Mika tuli heti alussa mieleen:
-Vaijerihan on tähän asti aina ollut kiinitetty autoon välineilla(työkaluilla) ,mika on saatavilla kaupasta kaikille halukaille,eli mikaan ei esta kilpailioita valmistuessa kilpailun ottamasta mukaan valikoiman vaijereita ja vaijerikiinitystyökaluja.Eihän järjestäjä pysty joka kilpailussa keksiman uutta kiinityskeinoa.Silloin on helppo otta kilpailun alkuvaihessa tuo kapistus irti ja rasteissa,missa kukan ei näke,kävella vaan se viimeinen vaikea osa.Säästä paljon aikaa.
-vaijeri ja sen kiinitys joutu kilpailun aikana aikamoisen rasituksen alle ja voi kuitenkin tulla irti myös ihan vahingossakin(tai "vahingossa") ,silloin voi kilpailia käyytä tilannetta hyväksi ja menna vasta kilpailun loppuvaihessa tuomareillesanomaan ja kiinitaman sen uudellen.Taas mahdollista,että otta vaikeamat rastit kävelessa,jos kukan ei näe.
-Kilpailia voi valmista vaierille "erikoiskiinityksen" mika näyttä vaatimuksien mukaisesti ja vahvalta,mutta todellisuudessa on helposti irrotettava.(itse keksisin ajatuksissa just sellaisen,missa olisi turvakaaren hitsattu lenkki,aidolta näyttävalla hitsaussaumalla ja missa lenkin päät menisivat turvakaaren sisalle jousella varustettun kiinityksen,mika vapautuu napinpainauksella.Vaati vähän työta,mutta on mielenkiintoinen haaste ja sita voi kehitella eteenpäin esimerkiksi vaikka mitaan sähkömagneetisia systeemeja käyttäeen)Se antaisi taas aikamoisen edun vaikeissa rasteissa,missa ei kukan näkee ja tarvitaessan olisi helposti paikalle asennetava tarkistuksia varten.
Jos nyt olettaisi ,että kaikki ihmiset on 100% rehellisia,eika edes leikkimielessa lähte kokeileman niita vaihtoehtoja,silloin tulee mielen 2003 Warni ,missa olivat just sellaiset vaijerin päässä olevat peltilätäkät.Silloin oli helvettin paljon vaikeampi aja,kun nyt kuvamalla,auton saanti rastille oli vaikeampi - toi vaijeri oli kuitenkin liian lyhyt,että auton olisi saanut monessa asenossa rastille.Siina oli aikamoinen vaiva,että saisi auton perille,niin että ylettyis leimamaan.Lisäksi vaijeri oli kutenkin niin pitka,että se oli autossa koko ajan jaloissa,haittasi ajamista,jäi oven välin ja oli vinssimiehelle jopa henkenvaarallista,kun vaijeri oli luonollisesti apukuskin puolella kasassa ja hän takertui usein siihen,kun piti nopeasti lähtea autosta.Lähti sitten joskus pää edella.
Emitista en tieda niin paljon,mutta olen ymmärtänyt,että sinne ei mahtuu paljon rasteja ja etta sen takia joutuu ajamaan usein edestakaisin tyhjentamassa emittia.Aika epämukava minun mielesta.Lisaksi ei jää kilpailijalle itselle samoja todisteita rasteista,mika tuomareille.
Kuvat taas on muistikorteissa ja tuomareiden koneissa molemissa,ja jos nyt joku ohjelma ei laske kaikkia ,tai tiedot hävia tuomareiden tiedokonesta niita voi aina tarkista muistikorteista.Emitissa ei ole sellaista vaihtoehtoa.Eli jos jotain hävia tai mene sekaisin,ei pysty enää tuloksia laskemaan ollenkaan.Lisaksi on emittin kiinityksessa auton sama homma,kun vaijerin kiinityksessa.
Kuvaus on minun mielesta ensiksi jo kilpailian etujen suojelemisen kannalta paras ja toiseksi aika yksiseliteinen rastilla käynnin todistamiseksi.Nykyaikaisi vaatimuksia seuravan kuvan olemassa ollessan kukaan ei pysty epäilemaan kuvaneen kilpailian käyntia rastilla.
Kuvaussäänöista voi sitten tietenkin puhua erikseen.



Edited by - ASuur on 23/02/2007 11:06:15
Vastaa lainaten