Mietin saman suuntaista naruviritystä kuvaukseen. Vielä niin, että se nartsa olis jotain hyvin pimeässä kuvassa näkyvää materiaalia. Samalla narulla tai vaikka erivärisellä sitten rasti kiinni. Toisaalta olis parempi jos rasti olis jykevämmin kiinni niin jos tulee lipsahdus ja auto vetää rastista niin hajoaa sitten auton naru eikä rasti. Kuvatessa klipsillä narut yhteen. Selvyyttä vois vielä parantaa loistavalla klipsillä niin ei olisi helppoa jatkaakaan narua. Mun mielestä tosin sen autonkin pitäis näkyä ainakin sen verran, että näkee sen narun olevan siinä autossa kiinni. kuinkahan lippusiiman oranssi naru näkyy?
Tässä olis etuna selkeä mitta auton ja rastin välillä joka ei riipu apparin käsien pituudesta eikä talli-insinöörin luovuudesta teleskooppiovien suunittelussa. Tulkinnanvara tuloslaskussa pienenisi paljon. Narun kiinnityspisteelläkään ei ole niin merkitystä kun eihän sitä etukäteen tiedä miten päin auto kannattaa rasteille ajaa. Oleellisinta on ettei narun katketessa saa kiinnityspaikkaa muuttaa. Samaten katkeamisen yhteydessä ei menettäisi kuin aikaa kun käy narun uusimassa. Tai voihan siitä katkeamisesta vaikka aikasakon määrätä niin huolellisuuskin lisääntyy. Kustannuksetkin olisi aika edulliset.
--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta