Lähtee varmasti suurin osa ongelmista sillä, että repii alkuperäisen p-a linjan vedenerottimimeen (on kuitenkin ruosteinen ja jossain vaiheessa ruostuu puhki) helevettiin ja vetää yhden aivan suoran linjan tankilta konehuoneeseen (ilman mitään liitoksia/jatkoksia), jonne asennetaan rintapeltiin sellanen 20e lasinen "traktori-vedenerotin". Tankin päässä 20cm kumiletkua ja vedenerottimen molemmin puolin 30cm kumiletkua (varmuudeksi kaikki letkut vaikka tuplaklemmareilla kiinni).
Toki tankissa olevan imuputken pitää olla ehjä.
Itse laitoin kesällä uuden 8mm kuparilinjan, vedenerottimen konehuoneeseen ja kaikki tiivisteprikat uusiksi siirtopumpun ja suodattimen tienoilta.
Kustannuksia tuli noin 40e ja siihen loppui nykimiset ja ilman imeminen.
Sitten muistaa ilmata järjestelmän MYÖS siitä ruiskupumpun ilmausruuvista (mulla nyki siihen asti, kunnes tajusi ilmata myös siitä).
Ja tuolta lisätietoa dieselin talviomituisuuksista:
http://www.nesteoil.fi/default.asp?p...52,88,286,3639
Sitten vielä muistaa tankata asemalta, jolla tavara vaihtuu tiuhaan.
HJ 60 -82