Niin juu, unohdinpa mainita, sikäli kun ei sinulla jo lle tiedossa:
tuossa tuskin on PTO:ta (voiman ulosottoa), mikä tarkoittaa hyvin suurella todennäköisyydellä sitä että joudut hommaamaan takakardaanin ulostuloon slip yoke eliminatorin ja CV- tyypin kardaanin (samanlainen kuin edessä, tuplaristikolla)..
Koska takakardaanin "jousto" on toteutettu siten, että kardaani liukuu jakolootaan sisään ja ulos -> tuolla korotuksella kardaanikulma muuttuu niin paljo, että voi tulla aika pahoja värinöitä. Ei te hyvää jakolootalle, pahimmillaan halkaisee sen - tai sitten paukahtaa kardaani. Toinen ongelma tulee siinä, että kardaanin kulma jyrkkenee liikaa, kun se on niin lyhyt -> ristikot alkaa haramaan vastaan.
Toisaalta turha maalata piruja seinälle, jokainen XJ on yksilö, ja voi hyvin olla ettet tuollaista virittelyä tarvitse. Se selviää vain ja ainaostaan kokeilemalla. Se mitä olen jenkkien Jeeppi- foorumeita lukenut, niin tuon ikäluokan XJ:ssä ~4" korotuksella enemmistö on kuitenkin tarvinnut.
Note! This message was posted anonymously!
|