Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 19.02.2007, 22:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
quote:Lattiamattojen irrotus paljasti paljon odotettua pienemmät vauriot. Matkustamo-osassa ei ole edes pintaruostetta ja takakontissakin vain pintaruostetta, eli mätävaurioita ei luultavasti pääse hitsaamaan pariin vuoteen. Takakontissa olevat sivumuovit oli eilen irti ja ainakaan takahelmoissa ei vaikuttanut olevan pahasti ruostetta. Takapyörien takapuolelle kyllä näytän rälläkkää heti kun ehdin, joten helmat lähtee vaikka ei lahot olekaan. Onko kellään kuvia miten tällainen muutos on tehty? Tankin täyttöputki näyttää olevan huonosti edessä. Helmapalkeiksi suunnittelen joko 120x40 tai 120x60 rhs:ää.
Ittellä oli suunnitteilla 120 x 80, 5mm seinämällä.. mutta oli vähän turhan korkeaa. Teinkin siitä sitten takapuskurin, ja vähän taitaa jäädä etupuskuriakin varten.

Sanoisin että tuo 120 x 40 tai max. 120 x 60 on sopivaa. Laita riittävän paksulla seinämällä että kestää sitten raahailla koteloita kivien päällä..

Nyt en perkele meinaa löytää mistään niitä fiksuja kuvia (jostain syystä sen enempää NAXJA:n kuin jeepforum.com:in linkkien kuvat ei toimineet..) mistä näkisi pirun hyvin miten helpoiten parhaiten paloitella kotelot takarenkaiden takaa. Aika simppeli homma kuitenkin kun vähän pähkäilee miltä se näyttää..

Omaani leikkelin rälläkällä aika reippaasti, ja hitsasin kokonaan uudet pellinpalat sinne alle.. ..näyttää jokseenkin tältä (sori paska kuva, parempaa ei ole):



Ja kuten näkyy, niin 35" kumi menee heittämällä alle 3½" korotuksella, ja jää ihan oikeastikin joustovaraa käyttöön - edessä varsinkin (tuossa kuvassa tosin edessä 265/70 R15 kumi).



Lainaus:
quote:Etulevikkeet oli irti ja leikkasin kaarien reunoista sentin verran pois niin että kaaren reuna on levikkeen kiinnitysreunan tasalla. Täytyy katsoa joutuuko avartamaan lisää kunhan saa isommat renkaat alle. Renkaiksi tulee joko 33x13,5 Mudzillat tai sitten 33x12.5 Duelerit, jos budjetti menee tiukalle.
Hyvin todennäköisesti joudut leikkaamaan edessä enemmän, kaaret on yksinkertaisesti liian ahtaat yli 32" kumeille.. Käytännössä kannattaa avartaa kaaret edessä levikkeen ulkoreunan mukaan. Eli kun levike on irti, niin sitä kuravanaa pitkin mikä sinne levikkeen ja pellin väliin on jäänyt. Tästä näkee vähän ideaa, myöhemmin leikkelin pellin kuvassa haaleana näkyvää kuravanaa pitkin:



ja tuloksena eteen mahtuu vaikka 35" kumi aika nätisti (etutassu ~70cm maasta ilmassa):




Lainaus:
quote:Vuosimalli on 1991 ja koneena ilmeisesti se tehokkaampi versio.
On, kaikki '91 ja siitä eteenpäin on HO- koneella.

Lainaus:
quote:Alustasarjan valitsin sen takia, että se oli melko täydellinen paketti ja ainakin löytämiini verrattuna kohtalaisen edullinen. Vakaajanpäät täytyy vielä hommata, ja luultavasti eteen toisenmalliset tukivarret. Tottakai leimaan alustankorotuksen ja kaikki muutkin muutokset. 33" renkaiden muutoskatsastamiseen en kyllä vielä ole keksinyt keinoa ilman poikkeuslupaa. Budjetti ei millään antaisi myöten maksaa reilua kolmeasataa luvasta.
Jeps, Rough Countryn kitit on varsin edukkaita muihin verrattuna.. kuten sanoin, ei ihan parhaita, mutta ei huonoimpiakaan. Mikäli oikein ymmärsin, otit täysin uusilla takajousipakoilla, et pelkillä apulehdillä? Jos näin teit, niin oikea valinta. Nuo apulehdet tuppaa kuoleentumaan todella nopeasti.

Noin kolmen- neljän tuuman korotuksesta ylöspäin joutuu hommaamaan pidemmät etu- ja takajarruletkut, ja mieluiten myös säädettävän trackbarin. Ei olisi pahitteeksi myöskään vaihtaa ylempiä tukivarsia parempiin, nuo Jeepin originaalit kun on jostain millin höttöpellistä väännetyt rimpulat - eivät tule kestämään metsäkäytössä isojen kumien kanssa. Alemmat (pidemmät) tuossa onneksi tuleekin mukana, niin pysyy kulmat kohdillaan..

33" kumeja et tosiaan saa leimattua ilman poikkeuslupaa, mutta et myöskään 31" renkuloita. Jotkut ovat saaneet, mutta virallisesti se on muutamaa milliä liian korkea XJ:hin..



Lainaus:
quote:Levikkeiksi on aluksi tulossa korjakumin 60mm levikenauha alkuperäisten jatkoksi, ja sitten joskus jos rikastun niin harkitsen niiden sikakalliiden Bushwackereiden ostoa.
Bushwackerit on sikahintaiset, enkä oikein vieläkään ole täysin vakuuttuinut niiden laadusta - jenkit ainakin valittaa niistä foorumeilla koko ajan. Eivät kuulemma kestä vähänkään viileämmässä kelissä kunnolla puihin hankausta yms.. Siksi en ole vielä ostanut, vaan miettinyt jotain vastaa kumilärpäkeratkaisua.. kattotaan nyt.


Lainaus:
quote:Kaikki vihjeet on tervetulleita, mutta tämänkin projektin jarruna toimii valuutan puute..
Jotenkin kuulostaa ihan tutulta. Tällä hetkellä tilauksessa on T&T Customs:in y- link long- arm kitti, pitäisi saada 35" x 12.50" Creepy Crawlerit, ja.. eehh.. kaikenlaista muuta pientä. Kyllä se tästä..

Linkin takana omia ajokuvia ja projektikuvia.. pitkään aikaan tosin ole projektipuolta päivittänyt:

http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Vastaa lainaten