Jakolaatikon kiinnitys repeytyy (jos repeytyy) ihan vanhuuttaan kun pelti pehmenee. Ne kiinnitykset kannattaa tosiaan parantaa sekä vaihteiston että jakolaatikon kohdalla. Katkasee vanhat M8 pultit pois, hitsaa lattiaan vahvikelevyn ~3mm, poraa kiinnityspulttien reiät 10mm vahvikelevyyn ja laittaa uudet M10 pultit ja heppaa kannat kiinni lattiaan. Tollain tehtynä on ainakin mulla kestäny hyvin.
Sit toi etuperän kiinnitys on toinen tosiaan, jollain sen kanssa on enempi ongelmia, mulla ei oo ollu mitään mutta jos intoo riittää niin se kiinnitys kannattaa muuttaa.
Takatukivarret ei sellasenaan kestä offroottia, alatukivarret katkeilee ja ylätukivarret irtoilee pallojen hitsauksista, näähän on henkilöautokamaa eli samat kuin takapotku-Ladoissa.
Paras ois kun tekis ite vahvat tukivarret mutta kun se ei lain puitteissa oo mahdollista niin pitää tyytyä vahvisteleen niitä.
Aikanaan kun mulla oli vielä vakivarret kiinni niin tein alatukivarsiin vahvistuksen 4mm L-profiilista, hitsasin raudan tukivarren alapintaan ja palloihin kiinni, siis koko matkalle.
Ylätukivarsille en tehnyt muuta kuin rälläköin tehdas hitsauksen tasaseks ja levitin mikkiliimaa pitemmälle palloon ja ympäri tangon.
Kannattaa pitää vesiastia vieressä kun hitsailee tota puslankaulusta, pikkusauma ja jäähdytys perään niin ei pusla pala.
Jos ajetaan vähän isommilla pyörillä (29-30") niin kääntyvyyttä kannattaa vähän rajottaa, säästä vetoniveliä.
Rajotus on aika helppo operaatio, laitetaan simpukan kahden alimmaisen kiinnityspultin kannan alle yhdet prikat.
Sit toi ohjaussimpukka on kans kulutustavaraa jos ei tee muutoksia, mulla on nyt haljennu 3 simpukkaa. Runkopalkki pääsee elään siitä simpukan kohdalta vähän ja monesti jos keulaan on tullu osumia niin runkopalkki painuu "ryppyyn" just siitä simpukan kiinnityksen kohdalta.
Eli se kohta runkopalkista kannattaa vahvistaa hitsaamalla 3 tai 4mm levynpala runkopalkin päälle ja varmistaa simpukan tasainen kiinnitys.
Ajomukavuutta ja ristikoiden kestoo saa lisättyä jos tekee sen jakolaatikon kiinnityksen uusiks tai ainakin laittaa yhden lisätuen sinne ettei jakolaatikoo pääse "pompottaan". Tää ei varsinaisesti oo mikään ongelma, ei oo kartaanin ristikoita menny vaikka jakolaatikko pompottaakin mutta parempi on jos ei ylimääräsiä liiku.
Eli traction bar jakolaatikolle.
Muuten niissä ei oo mitään ihmeellistä, helmat palkittaa ja tekee kunnon etupanssarin ja vähän varoo ettei ryskää etupään alatukivarsia kauheella voimalla kiviä vasten niin kaikki loppu onkin sit aika hauskaa!