Lainaus:
quote:Niin tosiaan huvikseenhan ralli/formula/kilpureihin laitetaan monimäntä satuloita.... Tosiaan eihän sillä ole mitään tekemistä jarrutehon kanssa.... tää oli suoraan BAXTERILLE!
|
Jos mäntien pinta-alat on samat, niin sama puristusvoima siinä on. Tietty kun pistetään vaikka 6 mäntää yhteen satulaan, niin sama pinta-ala yhdellä männällä alkaa olemaan niin suuri ettei välttämättä onnistu. Mitä enemmän mäntiä, sen tasaisemmin puristaa jarrupaloja levyä vasten. Mutta onko noista ominaisuuksista enemmän hyötyä kuin haittaa offikäytössä? Nopeudet on pieniä ja satulat on jatkuvasti turpeen peitossa.
Useampimäntäinen olis parempi niin ei olis mitään liukuja jumittumassa ja kuluttaisi jarrupaloja tasaisesti. 6-mäntäinen saattais jopa mahtua tässä sovelluksessa, mutta hinta taitaa pompsahtaa aika hyvin ja niitä tarvii huoltaa, kun esim samaran satulat voi vaihtaa uusiin halvemmalla ja pienellä vaivalla..
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet