Autoliikkeeltä lähdettiin lähimmälle huoltoasemalle, koska tankki oli tietenkin aivan tyhjä. Bensaa tankkiin ja ilmaa renkaisiin niin matka kohti satamaa sai alkaa. Kaikki sujui hyvin, kunnes vähän ennen satamaa polkaisin kaasua hieman reilummin, jonka jälkeen tyhjäkäyntikierrokset päätti jäädä kolmen tonnin nurkille. Konepellin avausvaijerin ollessa poikki pellin avaaminen olikin hankalampi juttu. Kilvet irti ja maksu taksikuskille. Ajettiin suoraan autopapereiden selvityskopille ja pyydettiin päästä satama-alueelle, josko vaikka jostain löytyisi pihdit lainaan, että saataisiin pelti auki. Varttitunnin selkkkauksen jälkeen äkäinen virkailija lopulta ymmärsi että auto ei ole minkään maan kilvissä. Yllättäen pihtejä ei löytynyt keneltäkään. Lopulta keksittiin että pellin saa auki kun laittaa vaijerin ovensaranan väliin ja vetää kuoresta. Kaasuläpänakselilta käsin kääntämällä kierrokset sai putoamaan reiluun tuhanteen. Sammuttaa ei uskaltanut, koska akun kunnosta ei ollut täyttä varmuutta. Reilun kahden tunnin odottelun jälkeen päästiin ensimmäisenä laivaan. Laivalta lähtiessä auto käynnistyi hyvin ja suoritimme siirtoluvan anomisen tullilta, joka oli odotettua helpompi homma. Satamasta matkasimme kohti Porvoota, jossa odotti alkumatkaan käytetty auto. Porvoossa sitten alettiin tutkia mikä kaasuläppää jumittaa, ja paperinpalahan sieltä läpän välistä löytyi

Paperi pois ja matkaan kohti kotipaikkakuntaa, ja loppu matka sujui ilman mitään ongelmia auton kulkiessa todella kevyen oloisesti moottorin riittävästä ilmansaannista johtuen.
Lauantai aamuna Jeeppi sitten menetti puskurinsa ja muutakin peltiä keulaltaan. Sunnuntaina lähti lattiamatto ja ovien lukkiutumista aiheuttanut hälytin sekä vetokoukku johtosarjoineen. Ikkunoiden siniset tummennuskalvot katsottiin myös tarpeettomiksi. Sähköissä edelleen häikkää, mutta täytyy selvitellä niitä tullauksen jälkeen, joka on tarkoitus suorittaa huomisaamuna. Parkkivalojen sulake ei kestä hetkeäkään (parkit ja mittariston taustavalot ei luonnollistikaan toimi), sisävalo alkoi palaa koko ajan hälyttimen poiston jälkeen ja vilkkujen merkkivalot vilkkuu molemmat vilkkua käytettäessä. Jos jollain on ollut samanlaisia ongelmia, niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Äsken tuli laitettua jenkkeihin tilaus Rough Country 4,5" alustasarjasta ja 10" vanteista, saa nähdä toimittaako firma johon tilauksen jätin osia Suomeen.
Edited by - 454SS on 18/02/2007 19:56:26
Edited by - 454SS on 18/02/2007 19:59:39