Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 18.02.2007, 09:15
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Kokemuksesta voin suositella HDJ80:stä.Kierrejousitus,pitkäakseliväli,suurisisä ltä,ajettavuudeltaan lähes henkilöautomainen.Suuri kantavuudeltaan,iso vääntävä kone.Järeät alustan osat ei pelästy röykytystä vakionakaan.Matkanteosta kannattaa nauttia hyvässä autossa.Vanha romu saattaa tehdä matkasta melkoisen kärsimyksen vaikka halpa onkin.Toisaalta se myös suojaa hieman (ei ole niin kiinnostava varkaiden silmissä) Löytyy varaosaa tarvittaessa matkan varrelta, on sen verran paljon Toyotaa myyty Afrikkaan.(Kolmas miljoonas Land cruiseri valmistui vuonna 1997 ja vuoden 1999 loppuun mennessä eri tyyppisiä "cruisereita" oli valmistunut jo 3,528000 kpl.)"Lähde" moottori lehti 4/2001 Alkupään 80:set vm.90-93 autoissa ollut kiertokangen laakerivikoja.Mutta ne voi, ja kannattaa vaihtaa.Se ei paljon maksa ja samalla tietenkin jakopään hihnan vaihto.Kestävyydeltään kone on vähintään yhtä vahva kuin mikä tahansa muu kone.Vm.94 eteenpäin kiertokangen laakerit tehtaalla vaihdettu vahvempiin.Jakopään hihnan vaihto kannattaa tehdä olkoon merkki mikä tahansa jollei ole 100% faktaa edellisestä vaihdosta.Laittamasi linkin auto on myös hyvä vaihtoehto.Se on jo valmiiksi varusteltu ja isolla polttoainetankilla.Tuohon verot päälle niin hinta vielä nousee.Myynti voi olla EHKÄ hankalampaa kuin vakion mutta vaikea sanoa.Harrastaja piireissä ei tunnu noin suuret rahat kovinkaan usein liikkuvan.Linkittämästäsi autosta hinta tuskin paljon putoaa reilusta varustelu tasosta johtuen.Normi kaveri ei noilla paljon ajele ja harrastajilla taas se rahan puute saattaa tulla esteeksi.

Vastaa lainaten