Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 18.02.2007, 08:30
Niilo Niilo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.10.04
Viestit: 215
Perusasetus

Esimerkiksi Land Rover Serie III on suurimmaksi osaksi suunniteltu Afrikkaan. Suurin osa myynnistä on tapahtunut kyseiseen maahan ja esim Saharan ylitykseen käytetyistä autoista on LR käytetyin. Mutta niitä on kuitenkin hylätty Saharaan kaikkein vähiten. Auton tekniikka on erittäin yksinkertainen. = Se on helppo korjata itse. Varaosia luulisi löytyvän tuosta maasta kun niitä on siellä eniten & ollut. Ajettavuus tiellä ei ole huono, jos auto on kunnossa. Auto on kestävä ja luotettava. Tämä on facta ja perustuu 5 vuoden ajoihin ja moneen autoon.
Monet Suomenkin autot ovat jo valmiina varustettu safarikatolla (mikä oikeasti toimii kovalla auringonpaisteella, tietäen miten alumiini vastaanottaa ja luovuttaa lämpöä). Eli safarikatto (kaksikerros katto jossa ilmakanava.)on suunniteltu kuumiin maihin ja kuumiin olosuhteisiin esim Afrikka. Saahan tästä nyt vaikka katonkin pois pulteilla jos haluaa ja rättikattojakin löytyy. Autojen hinnat vaihtlee aika paljon mutta n.5000-6000 saa jo loistva kuntoisen auton. Varaosat ovat halpoja. Uusia osia löytyy maailmalta vaikka kuinka ja paljon, jos niitä nyt yleensä edes tarvitsee. Tilaa on ko. autossa älytön määrä, juuri tällaisia reissuja varten ja katolle mahtuu paljon lisää. Miinuksena voisi sanoa, jos ajaa disel autolla jossa on kova katto, niin sisään tuleva meteli saattaa olla paha. Mutta jos ottaa kovan katon pois ja ajaa rättikatolla, niin meteli on huomattavasti pienempi ja avona on meteli olematon. Voit ratkaista asian esim jättämällä lämpimään maahan saapuessasi katon varastoon, sen nostaa kaksi miestä helposti pois. Ja laittamalla rättikaton tilalle. Jos esim lennätte takaisin Afrikasta niin hyvälle autolle löytyy varmasti Afrikasta ostaja. Facta. Land Rovereita viedään edelleen sinne myyntiin.
Puhumattakaan fiiliksestä tehdä tollanen matka tällaisella autolla.

Vastaa lainaten