Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 24.05.2007, 13:50
MrShit:n Avatar
MrShit MrShit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 134
Perusasetus

Ilmat pois polttoainejärjestelmästä


Prkl, kun jätti taas suikka hetkeksi tien päälle. Ongelmaksi on osoittautunut polttoainesyöttö johon pääsee ilmaa jostain. Kun vetää tankin täyteen niin taas meno jatkuu. Kun pinta menee alle puolenvälin rupee auto nykimään ja rynkyttään.

Systeemi alkaa peltisestä tarviketankista, josta bilteman kaasarisähköpumppu (paine) siirtää kakkua n. litraseen varaajaan.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=523228

Varaajassa on 1.2bar Bosch:n painepumppu. Varaaja on tankin vieressä ja siitä lähtee 8mm kupariputket (meno ja paluu) runkoa pitkin konehuoneeseen.

Tarkistin läpi kaikki liitokset ja ei näyttäisi olevan vuotoja missään. Voisiko olla että tuo siirtopumppu ei vaan jaksa pitää varaajan pintaa yllä kun tankissa on vähemmän bensaa ja polttoaineen oma paino ei auta. Varaaja on kuitenkin vähän tankin yläpuolella.

Kuva:


Tarkoitus on ollut laittaa varaaja konehuoneeseen tai takakontin sisäpuolelle pois auton alta. Miten muut ruiskuja vaihtaneet on tuon varaajan laittaneet ja millä pumpuilla? PItäisikö vaihtaa siirtopumppu mielummin imeväksi malliksi?

Huomasin myös että kun auto oli seissyt talvella n. 2kk oli polttoaine putket aivan täynnä ilmaa. Piti jurruttaa pumppuja jonkin aikaa että sai paineita ja käytin suutinta testimoodissa kunnes alkoi syntymään tasaista sumua.

Mistä voisi kysäistä uutta tarviketankkia? Kumpi parempi, metalli vai muovi? Metallinen kai taipuu paremmin jos osuu jonnekkin?! Ja jos olis suoraan jotku 8mm meno- ja paluulinjat. Nykyisen tankin paluu oli hitsattu umpeen, joten tein t-haaran täyttöputkeen.

-----
Korotussarjaa kaupan!
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=38325

Vastaa lainaten