Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 08.02.2007, 17:33
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

No nyt tuntuu homma olevan hallussa. Vaihteistoon laitoin uudet laakerit sivuakselille ja neulalaakerin kytkinakselille. Muut laakerit oli niin priimat että niihin en kajonnut. Pesu, öljyä hiukan ja takaisin paikoilleen. Kytkinakselin pää korjaantui laittamalla silmälaakeriksi 14mm leveä kuulalaakeri samoilla ulkomitoilla. Alkuperäinen on 10mm leveä. 14mm mahtuu juuri ja juuri olemaan, laskemalla välykseksi jää joitakin kymppejä joten hyvin pyörii. 300km:n testilenkin aikana ylimääräisiä täristyksiä ei havaittu. Ilmeisesti nuo tärinät aiheutti välykset kytkinakselilla.
Sen huomasin että vaihteisto kannattaa ylitäyttää huoltomanuaalin ohjeista poiketen. Jos täyttää propun alalaitaan niin öljy ei yllä kunnolla 5-vaihteen voitelu"ränniin" saakka. 4 litraa sinne kippasin vaikka ohjekirja antaa 3,5 litraa määräksi.
Semmonen juttu tuli kokeiltua, että LJ-70 (vanhempi malli) kytkinasetelma ei käy 4runneriin vaikka ovat kiireellä katsottuna samanlaiset.Käy paikoilleen mutta ei enää irrota..
Niin ja joissakin manuaaleissa annetaan vaihteensiirtäjän haarukan lukituspultin kiristysmomentiksi 20Nm. Ne ei sitten kestä semmosta momenttia..

Vastaa lainaten