Tämä ei ollut kohtaamistilanne, vaan mentiin samaan suuntaan. Aamulla kolmenkympin pakkasella ajelin moottoritiellä töihin. Kylmä keli, niin hormi pukkaa höyryä koko ajan reilun pilven ohituskaistan puolelle. Sen verran iso pilvi koko ajan siinä vasemmalla, etten huomannut, kun sieltä joku tumma bemari hiipii pikkuhiljaa n. 0.5km/h minua nopeammin rinnalle.
Sitten kun bemarikuski hitaasti hivuttaen saa takaovensa meikäläisen etupuskurin kohdalle, alkaa painamaan oikealle, päin puskuria perhana, king of the road. Käy vajaan puolen metrin päässä puskurista ja huomaa vissiin, ettei mahdukaan, kun alkaa huojumaan sellaista metrin aaltolikettä keskiviivan päällä. Nostan samantien jalan kaasulta, ettei osu, varmaan alle puoli metriä väliä lyhimmillään. Kai se kuvitteli ajavansa 20km/h kovempaa kuin minä ja laski mielessään, että nyt on menty ohi ja eikun takaisin omalla kaistalle. Ei kiihdytä mennäkseen ohi, vaan painaa väkisin oikealle. Tunkee siihen parin metrin päähän eteen ja ottaa hissukseen etäisyyttä, kun hidastan turvavälin tekemiseksi.
BMW meni sitten sinänsä ihan suoraa linjaa n. 150m minun edessä, mutta vauhti hiipuu parin kilometrin jälkeen. Kohta se on taas siinä edessä tukkeena, vaikka pidän tasaista vauhtia. Mutta ohi piti päästä, vaikka vähän kyynärpäätaktiikkaa käyttämällä, sillä eihän sitä nyt tavara-auton perässä kukaan aja.
Kaikenlaisia kekkuleita tuolla moottoritielläkin suhaa. Noin lähellä osumista ei ole urpot ohittajat vielä aiemmin olleet.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|