Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 02.02.2007, 16:34
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Lainaus:
quote:HJ60:n on 2H, jossain HJ45 on ollu H:ta.
Myös HU-15 Dynaa on tehty! Mikrofilmiltä paljastuu kaikenlaista mystistä kun käy hakemassa varaosia.

B- ja H- sarjojen moottorien kytkinkopat ovat tietääkseni eri mittaisia (ainakin 2H ja 3B, näitä lojuu nurkissa), ja koneen pään jako on taatusti eri, laatikoissa taitaa olla sama jako.

Tosin ainakin 3B+H55F-pakettien välissä olevat kytkinkopat voivat olla erilaisia sen puolesta, missä kulmassa moottori ja laatikko ovat toisiinsa nähden kampi- ja kytkinakselin ympäri kääntäen. Havaintoja on lähinnä BJ-42 ja BJ-75 koppien erosta tässä suhteessa.

Myös sellainen nippelitieto ilmeni tuon yhteydessä, että 42:n starttimoottori ei sovi 75:n moottorin kylkeen, koska alumiinisen kytkinkopan tukirivat (75:sta) ovat tiellä, kun 42:n startin sähkömoottori on sen verran lähellä lohkon kylkeä.

B- ja H- sarjojen koneissa on tosiaan myös erilainen kytkinakselin uritus, jonkun väittämän mukaan pitäisi onnistua vaihtaa pelkkä kytkinakseli laatikonvaihdon yhteydessä.

Siinä "laiskassa Dynassa" on muuten ilmeisesti vielä 13B:n vauhtipyörä, jossa on liian isot reijät B-koneen pulteille, eli jos pultit katkeaa tai kampiakselin ja vauhtipyörän tietämillä tapahtuu muuta jännää, liittyy syy todennäköisesti tähän.

Edited by - JF on 02/02/2007 16:42:48
Vastaa lainaten