Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 02.02.2007, 11:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jippijaijee!!
Kiitos Timo L.!!
Nyt näkyy valoa tunnelin päässä!!

Kyllä se kolvi pitäisi sen verran pysyä käsissä, että parit kytkimet laittaa!!

Pitää tutustua viikonloppuna paremmin asiaan jos ei ole kovin kylmä..

Mutta mistä löytyy nuo kaavion hilut?
Power/comfort-kytkin on kojelaudassa ja sitä on joutunut pitämään power-asennossa kun comfortilla aina välillä nykii muuten kummasti(ikäänkuin irrottaisi vaihteen ja kytkisi taas äkkiä takaisin päälle)...

TCUn sijainnista ja noista muista ei ole hajuakaan..
TCU on matkustajan puolella hanskalokeron alla. Jos on vielä koristemeuovit paikallaan, niin löytyy sieltä alta. Vähän sormeilet siitä keskikonsolin oikealta puolelta niin pitäisi löytyä. TCU:ssa on yksi iso liitin, ei oikein voi erehtyä.


Lainaus:
quote:3-as.kytkin kytkee siis A-asennossa virran liittimeen D16.
B-asennossa katkaisee virran liittimestä D16.
-Menikö oikein?
Mikä sitten on tuo C-asento,?? Kytkeekö se sitten suoran virran SOL2seen katkaisten TCUlle liittimeen D16 menevän syötön?
-Missä tuo D16lle tulevan johtimen FUSE sijaitsee?

Eeh.. juu, jokseenkin sinnepäin mikäli itsekin ymmärsin tuon kuvan oikein. En ole tuota vielä testannut omassani, mutta tarkoitus olisi.

Sulake (15A) sijaitsee keltaisessa johdossa hieman virta- avaimen suuntaan. Tuo D16 on siis virta- avaimelta tuleva +12V, D14 on suora syöttö akulta.


Lainaus:
quote:Kuva on hiukka epäselvä, mutta ilmeisesti liittimet on järjestyksessä vastaten C16=SOL1, C15=SOL2 ja C14=SOL3?

Rikkooko tuo turbiinilukko-kytkinviritys paikkoja, jos sen unohtaa päälle? Onko varoituksen sanoja?
Tässä on paremmat kuvat:




Varoituksen sanoja on, ensinnäkin lukkoa ei saa/ kannata pitää päällä ykkösellä eikä pysähdyttäessä. Joko se irroittaa automaattisesti tai sitten ei, jolloin moottori voi sammua. Muuntimen lukkoa ei ole suunniteltu kestämään nmoottorin tarjoamaa täyttä vääntöä, eli sitä ei kannata pitää lukossa voimakkaissa kiihdytyksissä ollenkaan, tai silloin kun moottori tarjoaa muuten jokseenkin täysiä vääntöjä (esim. jyrkässä mäessä).


Lainaus:
quote:En ole tainnut tulla edes paremmin kokeilleeksi lähteä liikkeelle suoraan kolmosella tai nelosella kun lähtee niin laiskasti...-Kuin lähtisi suoraan isolla vaihteella...
Turbiinilukko tuntui kyllä napsahtavan päälle silloin kun ajelin ensikertaa koslaa kotiopäin, eilen en onnistunut sitä saamaan päälle, vaikka yritin kaasulla miten hakea!!
Muistelen, että kierrokset putosi 1500r/min, kun oli 80km/h vauhtia ja tuntui lukko olevan päällä, OD silmässä...-Onko mahdollista?
Kuten jo sanoin, mahdollisesti tuo TCU:si on jollain tavalla toimintakykyinen, koska se kuitenkin vaihtaa vaihteita kun on D päällä. Vai oletko aina käyttänyt lootaa kahvasta käsin? Jos näin on, niin siinä tapauksessa ei varmaan ole kovin paljon automaattitoimintoja käytössä, ja TCU on tavallaan ilman mitään virkaa.. paha sanoa ilman että pääsee testaamaan.



Kyllä mall crawlerillakin pääsee.

Edited by - Timo_L on 02/02/2007 11:38:48

Edited by - Timo_L on 02/02/2007 11:39:19
Vastaa lainaten