Ei oikein mitenkään järkevästi sovi, kokeilin jokunen viikko sitten. Lisäksi 2H-koneen startissa jäisi mm. sellaiset pitkäaikaisen toiminnan kannalta enemmän tai vähemmän merkittävät kondenssiveden poistoreijät nurinkurisesti, eli vettä pääsisi kertymään startin sisään muttei pois (no, höyrystyyhän se kun kone lämmittää mutta entä mutavelliin upottamisen jälkeen?).
Mutta: kerta vanha startti on vielä kädessä (minulla ei ollut), niin vaihda se kytkinkoppaa vasten tuleva valuosa niiden kesken, tai pura kumpikin pöydälle ja käytä parhaat osat. Sen verran yksinkertainen laite, ja sen verran ikääkin varmasti kertynyt että pieni puhdistelu ja rasvanvaihto ei ainakaan voi huonontaa toimintaa.
Triviatietona vielä sellainen, että BJ-75:n 3B-koneen startti on erilainen kuin 42:sen startti, 75:ssa kun on alumiininen kytkinkoppa niin sen tukiraudat (joita ei 42:ssa ole) estävät vanhemman mallin startin asentamisen, 75:n startissa itse moottori sojottaa suoraan sivulle (ilmeisesti myös runkopalkkien väliin mahduttamisen takia). Sinänsä se kyllä mahtuu 42:seen mutta ei toisinpäin.
|