Jep, tyhjentää pitää. Kuten kirjoitin, niin tuli tehtyä aikanaan ongelmasta kärsiessä. Ajoin vaan takaa sitä, että kaikkea ei saa pois valuttamalla auton asennosta ja tankin tyhennyspropun sijainnista johtuen. Tämän takia sinne olen sitä viunaa laittanut. Se ei ole oikotie onneen, eikä toimi suurissa vesimäärissä, mutta on kyllä selkeästi vähentänyt vesiongelmia. ainakin allekirjoittaneen koslassa (parempi olis tietty, jos vois tankin irrottaa kokonaan ja antaa rauhassa kuivua). Mutta kun pitää töihinkin sillä joka päivä ajaa.
Dieselin jäänestolla ei kesälaadusta saa talvilaatua, mutta kosteuden sitomiseen se kyllä käy.
Dieselöljyssä on aina vettä ja sitä tulee myös suuttimista läpi. Tyypillinen arvo lienee jossain sadan milligramman hujakoilla / kilo dieseliä, sillä hetkellä kun se säiliöautoon valutetaan. Maksimiarvo on muistaakseni 200 milligrammaa. Lisäksi sitä kondensoituu tankkiin erityisesti tällasina aikoina, kun lämpötilat seilaa nollan molemmin puolin.
Mitä Ahosensetä sanoi tuosta vedestä, pitää kyllä paikkansa, jos se tulee pisaroina sieltä putkesta pumppuun, mutta kun se on sitoutunut siihen viinaan, niinkuin nuilla vesimolekyyleillä kun on tapana sen viinan kanssa tehdä.
Isopropanoli sitte liukenee sinne dieselin sekaan TASAISESTI eli se ei tule pisarana putkesta niinkuin vesi tekisi, vaan siellä hiilivetymolekyylien joukossa tasaisesti.
Juuri hyvän sekoittumisen takia se jäänesto tulee kaataa mahdollisimman tyhjään tankkiin ja tankata sitte aikast täyteen. Omassa on 95l tankki, joten jos sinne 80 litraa heittää naftaa 0,5l propanolin päälle, niin ei haittaa yhtään ja varmana on sekasin.
Ja tosiaan, vedenerotinta kannattaa valutella taajaan tyhjäksi, sillä vähentää paljon ongelmia!!!
Tosin tää on vaan mun kokemus näistä aineista...
<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
|